Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 5 november 2012

GRATTIS

Ett stort GRATTIS till min dotter. Hon klarade sitt mc-körkort idag, förra veckan kuggade hon och hon var så besviken. Idag var det sista uppkörningen för den här säsongen, hade hon inte klarat sig idag hade hon fått vänta till våren. Jag är så glad för hennes skull.

Förra veckan hade jag köpt en stor fruktkorg till henne för jag räknade med att hon skulle klara uppkörningen, men hon fick den ändå för annars hade ju frukten blivit förstörd.

Ett litet egenhändigt kort har jag fixat till henne, och på insidan finns det en liten hemlighet.
Hon har inte kommit hem än från Växjö, hon kommer efter jujutsi träningen vid 21.30...ikväll skulle de ha besök av polisen.

I lördags hade vi arbetsdag i mormors trädgård. Tyvärr regnade det, men det var bara att hoppa i gummistövlar och regnkläder och ge sig ut. Vi hade så roligt tillsammans, tyvärr kom inte singlet vi hade beställt, så vi får ta ett litet arbetspass till en annan dag, och middagen mormor bjöd på smakade så gott.


På lördagseftermiddagen satte äldste sonen igång att baka chokladbiskvier...vilken kille, han är så duktig. Det är många olika moment med biskvier och kladdigt och dant är det...men jag kan tala om att de smakade himmelskt gott.

24 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Det är verkligen en lycka när man klarar körkort, av vilket slag det månde vara :-)

mormor sa...

Det är en glad dag när man klarar körkortet. Likaså när man jobbar tillsammans, o får goda chokladbiskvier!!1 mums.
Kram till dej som verkar va så himla snäll.
Hälsningar Monika

Lisa i byn sa...

Hälsa till dottern grattis till sitt MC-kort.
Vilken tur att hon klarade det idag.

Evas Pyssel sa...

Grattis till duktiga dottern !! Skönt att det gick bra så hon slapp att vänta.
Chokladbiskvier är mums-mums !! Visst är det vackert med alla ljusen i Kosta. Vi stod länge och tittade på en björk som var proppfull och undrade hur de gör för att ta ner dem. Vår slinga i syrenbusken vid knuten fastnar överallt. Kram Eva

Vform sa...

Dina duktiga barn släktas nog sin mor!
Stolt ska du vara!!
Grattis!
♥KRAM!

Snäckskalsdalen. sa...

Bara trevligheter! Så roligt med MC kortet, gratulera så mycket och säg till henne att köra försiktigt.....
Och vilka biskvier, sånt är förödande gott! Duktigt!
Kramar

Monica sa...

Grattis till dottern för mc-körkortet!
Och visst är det mycket roligare att jobba i trädgården när man är flera!
Chokladbiskvier - åååhhhh så gott!
Kramar, Monica

Anonym sa...

Det är så skönt och glädjande när barnen tar nya kliv framåt i livet.
Gratta lite till henne från mig också...hi...hi...

Vilket fint kort du gjort till henne :) sånt värmer och är fint att spara som minne från en viktig händelse.

Jag har ju en dotter här hemma som går bagarutbildning....gissa om jag ser fram emot att kunna kalasa på såna där smarriga bakverk som chokladbiskvier här hemma...mums så smarrigt det ser ut, bra jobbat av sonen :) redan har det börjat "dimpa ner" en och annan godsak här i köket så nu kan det bara bli bättre.
Ha en fin dag
Ann-Louisekram

Gunilla sa...

Vilka fantastiskt duktiga barn du har.
Gratta till mc kortet.
Biskvier är ju riktigt smaskens och inte helt lätt gjorda.


Ha det gott

skapa och inreda sa...

Grattis till din dotter!
Dina biskvier ser så otroligt goda ut, måste nog ta en fika nu :)
Annika

Äppelblom sa...

Så skönt för dottern att hon klarade mc-kortet, annars hade det blivit en lång väntan till våren.
Måste erkänna att jag trots min "höga" ålder aldrig bakat en biskvi, men jag har med glädje ätit dem.
Må så gott och ha en fin dag!
Kram

Ingrid sa...

Grattis till dottern!
Då har vi inte bara en utan två här i bloggosfären som fått sitt MC-kort.

Bettan (Walk on fire) fick sitt igår hon också.

Kram, Ingrid

nattugglan sa...

Du får va så stolt.. Annica vår håller på o tar körkort..hon har inte velat ha det nå förrän nu..o visst är det lite klurigt..hon har ju dyslexi..Jättefint kort du hade gjort..o killen som bakar..duktigt..

Christina sa...

Hälsa och gratta dottern från mig! Vad duktig äldste sonen är som bakar biskvier. Förstår att de smakade mumma!
Ha det gott!
Kram
Christina

Raija sa...

Grattis till dottern som klarade körkortet. Tur att det gick fint den här gången, så hon slapp vänta till våren.

Chokladbiskvier som är så gott. Han är duktig, sonen, som gjorde dessa.

bokhyllan sa...

Stort grattis till dotter! Vilken lycka!

Du de där chokladbiskvierna... ser proffsigt goda ut!

Ha en fin onsdag.

Kram

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Roligt att du kikar in hos mig fortfarande trots min långa "semester" :-)
Grattis till din dotters MC-kort, hoppas hon tar det lugnt på vägarna! Mums för chokladbiskvier :-) Bakar det själv emellanåt och vet att det verkligen är en hel del jobb, men det är det värt när man sen får stoppa en i munnen hihi.
Ha det gott. /Ingela

Suss o Kai sa...

Grattis till din dotter :) vad skönt hon han få det, de hade ju varit en lång väntan annars. Kram Suss

Marie sa...

Grattis till dottern, och så imponerad jag blev av sonen - cholkladbiskvier är väl inte det enklaste man kan baka precis. Kram

skifferhuset sa...

Så skönt att dottern klarade kortet! Gratta henne! Vilken händig son som bakar beskvier, förstår att de smakade gott! Ha en fin dag! Kram Iréne

Mor Tuta sa...

Grattis till dottern som klarade mc-kortet, bra gjort. Får du åka en runda med henne nu? Det skulle jag gilla.
Härligt med killar som fixar lite extra gott ibland. Bra gjort med allt kladd som biskvier för med sig.
Kram Birgit

Äppelblom sa...

Trevlig helg!

Solstrimmor sa...

Så skönt att hon fick sitt körkort till slut! Och dom där biskvierna, dom skulle passa här, precis just nu:)

Ha en fin lördagkväll.
Kram Eva-Mari, som är avis på att du har Sandmannen oläst!

Black Iris sa...

Mums, vilka härliga biskvier och vilken underbar son som grejar med sånt..
Grattis till dottern också..

Kram Maidi