Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 22 september 2014

Smådugg och lotteri hos mig

Idag är det inget trädgårdsväder ute och inget hårväder heller. Det småduggar och är blött så då får rabatterna vila. Jag hörde en person sa en gång när det var sånt här väder att det inte är något bra hårväder. Och det är sant, har man självfall och lockigt hår som jag så "lockar" det om möjligt till sig ännu mer vid fukt, och det går inte att få ordning på lockarna.

I stället har jag klarat av min strykhög, det var ju på tiden. Jag har även sytt ihop en barntröja som jag stickat, den blev bra trots att jag vände armarna åt "fel håll". Ni ska få se den när jag köpt ett par knappar på onsdag. Nu är kaffet påsatt så om en stund ska jag njuta av en kopp kaffe.

Grått och disigt var det även igår, men vi tog en liten promenad med extrabarnen ner till sjön för att se om vi hittade någon svamp, de var lätträknade igår. Men det var så rofyllt nere vid sjön.




Barnen tyckte det var långt hem och benen var jättetrötta...men så började vi plocka en sommarbukett längs skogsvägen vi gick och då var det inga trötta ben längre.

Efter regnet som kom på kvällen tittade solen fram som hastigast och det blev dagens ljuspunkt bland fotograferandet.

Nu tycker jag det är dags för ett litet lotteri hos mig, hoppas ni vill vara med.....Gissningstävling får det bli den här gången.

Min fråga är. Hur många gånger har vi klippt vår gräsmatta den här sommaren?
Skriv ditt svar i en kommentar hos mig.

Nu är det bara att sätta igång och gissa. Den 6 oktober drar jag två vinnare.

Här ser ni vad ni kan vinna.
En ugglemobil eller en handduk med text på, ev kanske det följer med något mer i paketet.

24 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka vackra bilder från sjön!
Att sitta vid ett vatten och meditera skänker verkligen ro.
Ha en skön höstvecka!
Kram, Ingrid

ulla laiho sa...

Vi har haft regn och åska i natt - men regnet behövs mer än väl här. Idag småregnar det och höstvindar ruskar om träden och då har jag gjort precis som du - tagit hand om stryktvätten.

Är gärna med på lotteriet - 1 lott.

ulla laiho sa...

Ja, jag glömde gissningen. Jag drämmer till med tolv gånger.

Själva har vi haft det så torrt att någon gräsklippning inte varit aktuell förrän i slutet på augusti och framåt.

Ha en bra vecka!

Snäckskalsdalen. sa...

Och du får krulligt hår, det är väl jättebra, du skulle se hur det är när man har mer än spikrakt hår, det är INTE fint när det duggat eller regnat i det, det kan jag lova...

Vi har storm idag, men strålande solsken men bara 13 grader. Men det blir ut som gäller. Man hade sagt regn, men ännu har det inte kommit.

Det är så vackert vid er sjö! Nu kan du gå dit med barnen i stället för vovven!

Kul tävling! Men vad ska jag gissa, jag tror ni har klippt gräset 16 gånger i år!

Kramar
Aggie

Monica sa...

Jag säger som Aggie, det är inte hårväder för rakt hår heller...
Så stämningsfulla bilder från er sjö! Och ibland behöver barnen någonting annat att tänka på, så känns det mycket roligare!
Ha det gott, kram, Monica

Monica sa...

Hah, glömde gissa, hmm, många gånger har vi klippt i år, det har nog ni också...hmm, 19 ggr drar jag till med!

Bibbis blandning sa...

Jag tror ni klippt gräset 14 gånger.

Vilken kanonfin höstbukett ni fick ihop.

Apropå hår så har jag självstripigt hår och är alltid avundsjuk på dem som har vackert lockigt hår.

Må gott så här i början på hösten.

Vform sa...

Vi har ännu åtminstone en gång till att klippa gräsmattan ... men då får det nog räcka!
Lovas nattfrost nu så då växer det väl sämre! Jag tror 27 ggr :)
Så fina bilder från er sjö!!
Kram och ha det bra!

Lisa i byn sa...

Det är minsann svårt att gissa, men jag tror att ni klippt gräset 32 gånger denna vår-sommar-höst.
Kram!

nattugglan sa...

jag vill också va med..så söt ugglemobil..nått för mej, haha.. ja vad skall jag drämma till med då...säger 21 ggr..Jag skulle behöva klippa ännu en gång, men så regna det igår o idag va det för vått..o få se om vi får snö nu..´;(,,vi har bara +4....ja då behöver jag inte klippa ..Fint ställe där vid sjön o ungarna kan jag förstå tycker det är kul med allt vad ni hittar på.ha de så bra!jag säger samma sak som de med rakt hår..inget är bra med regn i det vädret.

Anonym sa...

16 gånger pronto:)
Älskar ugglor och jag skulle önska att jag inte hade ugglefrisyr!! Så klippa eller inte det är frågan!!!!
Kram Britjonesig58@hotmail.se

Helena sa...

Tror ni klippt 10 gånger. Fåren har väl inte varit och tjuvbetat lite i trädgården? så därför tror jag 10.
Regn och hår är inte roligt, och inte regn och höst heller.

Rost och rädisor sa...

Rofyllt vid sjön och höstbuketten gillar jag skarpt. Än har jag inte sett några färgglada löv här.
Du kan nog
ha klippt gräset 29 gånger. Kul tävling. Har aldrig räknat hur många gånger vi klipper.
Allt gott
Anette

Evas Pyssel sa...

Vad mysigt att ha en sjö så i närheten. Det är något visst med vatten, rofyllt, stilla och så det där med att fiska och bada. Jag ser att du har vackra färger på träden. Lönnen vi går förbi varje morgon har blivit brun med en gång . Synd att missa de vackra höstfärgerna.
Gräsklippning, inte lätt att gissa.Jag gissar 24 ggr.
Kram Eva

Anonym sa...

Vad lugn och vackert det ser ut vid sjön jag tror att ni har klippt e r gräsmatta 7 ggr i sommar
kram Gull-Britt

Gunilla sa...

kul med en liten tävling, jag tror 22.Härliga bilder alltid lika fint att titta in till dej /Kram

Anonym sa...


Hej från Karlstad:)
Vilka härliga bloggar det finns här, för en som älskar att sticka!

Jag gissar på 26:)
Ha en fin höst!

warnqvisttina@hotmail.com

Raija sa...

Väldigt fina bilder vid sjön.

Här har jag också jobbat på min strykhög och fått undan en hel del. Men jag har lite kvar.

Jag är gärna med i utlottningen. Misstänker att ni klippt lite mer än vi gjort, för här har varit så torrt. Tror det är 12 gånger.

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Tack, tack, jodå, Leia (Leia, tror jag dom stavade det på kenneln där hon kommer ifrån, Princess Leia!!!) mår kanonbra! Så gulligt av dig att undra. Stämmer nog att hon inte varit med i bloggen på ett tag, det får jag ändra på!
Kramar
Aggie

Hjärtruds Stuga sa...

Kul med utlottning. Jag tror att ni klippt gräset 13 gånger.

Må så gott

Kram Karin

Hanna sa...

Ja hur många gånger kan ni ha klippt gräset, jag gissar på 23 gånger.

Det här med väder och hår.
Min mor brukar berätta, hon har helt rakt hår och min moster har mycket krulligt hår. När de var unga och skulle ut, så försökte mamma locka sitt hår och moster göra det rakt. Men ibland hann de bara ut genom dörren, så krullade mosters upp sig och mammas blev spikrakt.
Hanna

Evas Kvarnaro sa...

Vilka fina vinster ! det vill jag vara med på, men inte lätt . . .
Hmm . . jag säger 17, oj oj tror det är för lite men vill inte ta samma som de andra bloggläsarna.
Må gott kram/ Eva

Eva Linnea sa...

Hej! Jag tro ni är så där "mellanflitiga" med att klippa er gräsmatta så jag gissar på ca 1 gång/veckan, så på 4 (halva maj-halva sep) månader blir det 16 ggr.
Ha det gott med ditt "sticke"! Det blir så vackra saker.
Min mormor hade alltid ett "virke" på gång.
/Eva Linnea

bittan sa...

Gissar på 16 gånger för det har vi klippt.
Trevlig höst och tack för en fin blogg.
bittan4@gmail.com