Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 5 mars 2018

Längtar och väntar

På vad? Jo, jag längtar efter våren, solen och värmen.
När dottern berättade att hon skulle vara på resande fot med sitt arbete i 3-4 veckor och Elsa skulle vara hos oss sa jag, det går bra, när du kommer tillbaka är det vår och vi kan sitta ute och fika.
Det stämde inte riktig, för troligtvis kommer dottern till helgen och jag vet inte om jag vill sitta ute och fika då.
Under tiden vintern, kylan och snön håller oss i sitt grepp får man sitta och titta på vårblommorna jag fotat tidigare år.

 Snödroppar

 Vintergäck. Dottern var i Revingehed i veckan, där fanns ingen snö men jättemycket vintergäck med stora knoppar.

Tidlösa

 Blåsippor

 Vitsippor

och alla gulliga lamm som ska födas.

Vi har mycket fint att vänta på.

10 kommentarer:

Monica sa...

Ja, nu längtar man verkligen till lite vårvärme! Just nu ligger det kring nollan här, och det är det värsta, med hala vägar!
Kram, Monica

Helena sa...

Allt går utom iskall vind från alla håll. Håll ut, vi får sitta och stick så länge...

Lilian Wahlqvist sa...

Visst blir det härligt då våren kommer ... Kram!

Bibbis blandning sa...

Men å så fina små blommor du har. Man blir glad i hela kroppen när man blir påmind om att vi faktiskt går åt rätt håll.
Mitt barnbarn gör prao hos armén i Enköping denna vecka. Det är väl ett led i att försöka locka unga till militärlivet senare.

Vi får nog vänta lite längre på att kunna sitta ute och fika i solskenet men man känner faktiskt redan nu hur solen värmer om man är i lä.

Ha det så bra som du bara kan.

Margot sa...

Känns verkligen att våren är på gång nu med plusgrader på dagarna, snön krymper snabbt ihop!Härligt med alla fina vårblommor som dyker upp så fort snön försvinner!
Ha det gott!
Kram/Margot

Lisa i byn sa...

Det är ju så gulligt med de små lammen.
Vi får njuta utav korten på tidig vår, men jag har även kort på lång vinter.
Kram

Rost och rädisor sa...

Det går fortare än man tror och många frö ska i jorden innan dess. Snödropparna började blomma här för en månad sen, men ligger kvaddade under snön nu. Likaså julrosorna och tibasten blommar bakom växthuset sen nyår.
Allt gott och kram
/Anette

Ingrid sa...

Vitsippor och vintergäck kan jag presentera alldeles nytagna bilder på och slipper leta i arkivet.
Visst längta man efter solen och värmen och den kommer alldeles, alldeles snart.
Tror jag!
Kram, Ingrid

Evas Kvarnaro sa...

Det enda som har blommat innan den förskräckliga snön som kom tillbaka,
är snödroppar och julrosorna, MEN nu är de gömda i snön och julrosen är uppäten av rådjur.Det må väl vara hänt, för nu väntar vi alla på den riktiga våren och vänta får vi tyvärr göra ännu.
Vårdagjämning är ett vacker ord tycker jag, äntligen blir dagen längre än natten. Är förvånad att såpass mycket har blommar innan hos dig, vi bor väl i Småland bägge, hihi . . .
Våran Ludde fyllde 1 år den 14 mars och vi firade givetvis honom som sig bör,
man har inte roligare än vad man gör det till . . .
Jag håller mig att vi har mycket fint att vänta på.
Må så gott AnneLLie, kram/ Eva

Hantverkarglädje sa...

Ja man borde nog ta fram fjolårsfoton för att få lite vårkänsla nu.Tror att de allra flesta av oss bara väntar o väntar. Trodde att jag skulle slippa detta den här gången då vi reste bort i tre veckor men när vi anlände i tisdags fick vi nästan en chock då snödrivorna var bra mycket större än när vi for. Grannen påstod att det är rätt torr snö så det går fort sen det verkligen börjar töa. Bäst vi njuter att påskblommor o godis denna helg. Glad Påsk till dig.