Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 30 mars 2018

Glad Påsk!

Nej, jag har inte slutat att blogga . Men min dator är så trög. Och det går inte att ladda upp bilder. Det är tröttsamt. I dag gör jag därför ett försök att blogga med mobilen. Det kan bli hur som helst, så ha överseende med mig.
Sist jag skrev längtade jag till våren och det gör jag fortfarande.  Vilken seg och långvarig vinter vi har i år.
Men tackorna i hagen bryr sig inte om kylan, de lammar ändå . Nu har vi 10-15 små lamm som rusar runt ute i hagen, hur gulliga som helst. I år får bi flest svarta lamm.






Även lite vårblommor har tittat upp i trädgården som snödroppar och vintergäck.


Ljusträdet från julen står fortfarande kvar i marken pga. tjälen. Jag har dragit ur kontakten så den lyser inte längre. Jag pyntade den med påskfjädrar i år.


GLAD PÅSK !!

7 kommentarer:

Monica sa...

Vi fick ju också snö igår och trafikkaos på vägarna, men idag skiner solen och vinden har mojnat! Det är riktigt skönt ute. Och det droppar från träd och buskar!
Lammen är verkligen jättesöta! Var baggen svart eller varför blir lammen svarta?
Idag har jag stått i köket hela dagen och förberett för morgondagens påskbuffé. Det känns i ryggen...
Ha en Glad Påsk, du och hela familjen!
Kram, Monica

Ingrid sa...

Vilka helt underbara vårtecken! Alla djurungar är så söta och lammungarna är inga undantag. På Gotland kallar vi vuxna får för lamm och deras ungar för lammungar.
Ha en riktigt Glad Påsk!
Kram, Ingrid

Vform sa...

Så söte dom små lammen är :)
Vi har vinter fortfarande men dagarna är underbara med sol och blå himmel!
Nätterna och framför allt morgnarna är riktigt kalla ... kan vara opp emot -20 grader!
Hoppas snart det blir vår så vi får vänta blommor också!
KRAM och GLAD PÅSK!

Lisa i byn sa...

Önskar er en Glad Påsk!
Kram

Helena sa...

Glad påsk.
Det gick bra att blogga från telefonen, men det är pillrigt. Så många lamm som kommit, och svarta lamm är sötast. Jag tror att våren plötsligt slår till, men inte nästa vecka...

Lilian Wahlqvist sa...

Tack för påskhälsningen. Imorgon är det en vanlig dag igen. Vi får tro att värmen kommer på riktigt snart. Kram!

Hanna sa...

Åh så fina bilder.