Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

tisdag 5 februari 2019

Vinterlandskap

Tänk att vi fick lite snö till slut. Natten mellan lördag och söndag snöade det rejält.  När man vaknade på söndagmorgonen och tittade ut genom fönstret och solen sken, ja, då är det vackert. och snön ligger helt orörd på marken. Som ett riktigt julkort.
Men idag töar det och snön från träden har blåst bort och det droppar från taken, med töväder kommer halka och det gillar jag inte.
Visar några vinterbilder när det var som finast....




Jag åkte till min mamma och tog in posten till henne, då såg jag de här fina istapparna på hennes rododendrobuske.

Pratade med dottern i telefonen i helgen. Förra veckan var medaljutdelning på regementet.  Dottern blev glatt överraskad för hon fick en medalj för att hon varit anställd på regementet i 4 år (hon har skrivit sig på 8 år). Hon fick så mycket beröm, hon var pålitlig, ansvarsfull, hjälpsam osv. Hon blev även uppgradera, så nu har hon titeln Kopral. Jag gläds med henne!

Ni som känner mig vet att jag älskar att pussla, jag köper pussel och lägger dem en gång, sen hamnar de på lager ute i bastun...nu tyckte jag det började bli fullt där ute. Så jag fick för mig att sälja mina pussel på olika loppisar som finns på fb. Jag tänkte att jag sätter ett lågt pris så får jag se om någon vill köpa. 20 kr st, tog jag och på 1,5 vecka har jag sålt ca 35-40 pussel. Ingen förtjänst precis, men så skönt att få dem sålda. Nu har jag kanske 10 st kvar att sälja, har inte lagt ut dem till försäljning än.
Så nu kan jag börja köpa nya pussel på Tradera. Just nu håller Habib och jag på med ett stort pussel på 2000 bitar, som helst ska vara klart till min nästa planerade operationsdag om två veckor.

Det här är verkligen en ögonblicksbild. Jag gick runt i köket och tittade ut genom fönstret och fick syn på en räv på åkern, gick och hämtade min kamera (med bra zoom), tänkte för mig själv att den har nog försvunnit när jag kommer tillbaka, jag förflyttar mig inte så fort just nu. Men nej, den var kvar. Jag ställde mig på altanen och fotade den. Bilden blev bra och jag fik den införd i lokaltidningen. Så idag hoppas jag det ligger en Trisslott i brevlådan som Tack för publicerat bidrag. Om det sen är en vinst på lotten så är det ju ett pluspoäng.

11 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Du milde att ni också fått så mycket snö. Här har vi massor nu efter att det snöat i flera dagar. 10- på köldmätaren så det lär hållas ett tag.
Du var nog väl billig på dina pussel men ändå väldigt bra att du fick dem sålt och kan då unna dig nya. Minns från tidigare att du gillar att lägga pussel och man mår ju bra av det som är roligt. Visst gillar jag också pussel men mitt tålamod räcker bara för barnpussel.
Ett turligt ögonblick att du fick en räv på foto. Håller tummarna för dig om två veckor och till dess, ha det bra.

Monica sa...

Har ju sett dina vinterbilder på Facebook, men dom är ju helt underbara och tål att ses många gånger! Tur att man kan fota när det är som vackrast, när det inte varar så länge...
Det känns bra att sälja pussel man i alla fall inte tänker lägga om. Det gör jag med en del av mina, men jag sålde nog 15-20 st i fjor. Fast jag tog 50 kr st och fick dem sålda på 2 dagar! Lokalt, så jag slapp skicka.
Här är det fortfarande snöfritt och idag har vi +6 grader och soldis.
Ha det gott, kram, Monica

Vform sa...

Ååå, så vackert landskap! Vi har också snö så det räcker ½-1 m :)
Vi får njuta nu, snart är sommaren här ;)
Fin bild på räven! Där hade du tur!
Duktig dotter, förstår att morshjärtat är stolt!
Håll dig frisk och på benen nu .. så snart är op här!
Kramar!

Eva S sa...

Så fina vinterbilder! Önskar jag hade tålamod att lära mig hantera en bra kamera! Tänk att få tillfälle att fånga en räv ! Hoppas operationen blir av när den tiden är inne!

Ingrid sa...

Oj så mycket snö ni har fått! Och dina vinterbilder är väldigt vackra och så fin räven är.
Grattis till din duktiga dotter. Jag förstår att du måste du vara väldigt stolt över henne.
Kram, Ingrid ♥

Lisa i byn sa...

Fantastiska bilder. Du är duktig med kameran.
Grattis till M, så kul.
Kram

Annica Östlund sa...

Vilka vackra vinterbilder, vi har massor av snö och den har legat sedan innan jul.
Förstår att du är stolt över dottern, hon verkar vara en härlig och duktig tjej.
Hoppas du kommer iväg på operation snart så du slipper smärta och problem att gå.
Kram

Helena sa...

Nu vill vi inte ha mera snö, men någonstans måste den ju falla.
Grattis Malin till medaljen, den är välförtjänt för alla långa övningar hon har varit på.

Rost och rädisor sa...

Tur att du är så duktig på att sysselsätta dig med pussel, handarbete, fotografering och sociala medier när du har svårt att röra dig. Räven verkar helt koncentrerad på nåt byte under snön. En sork mindre i byn kanske.
Inte varje vinter det blir så vackra snövyer och idag har allt töat bort, bara några sliriga fläckar kvar här och där.
Håller på att tillfriskna från influensan och hoppas på att kunna gå ut en liten stund och "se te att" idag.
Allt gott
/Anette

Hanna sa...

Så spännande ditt recept med ägg och ost såg ut som du skrev på mitt inlägg om pizza. Om du har möjlighet tar jag gärna emot ett mer exakt recept.

Simon Durochefort sa...

Hej, kredit mellan individer är en finansiell transaktion för att låna pengar direkt från människor utan ingripande av en bank. För det mesta sker det i en familj eller vänlig miljö. Men nyligen kan du låna från en främling. Jag är villig att erbjuda lån till alla som har möjlighet att återbetala det utan bekymmer. Jag ser fram emot att ta itu med dig om du verkligen behöver kredit och om det är god vilja.

E-post: ( simondurochefort@gmail.com )