Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

lördag 6 juli 2019

Sommar, Sommar, Sommar....

I år hade vi jättemycket blommor på vårt fläderträd (buske). Jag fick ett recept av en vän och ställde en sats. När jag ändå var igång så gjorde jag en sats med citrondricka också.

Ett nytt sommarprojekt är klart. Vi (min man) tröttnade på att ha grusgång fram till köksdörren. Han googlade och hittade stenplattor på facebook som var till salu. Vi köpte dem och fick lite hjälp av grannen att lägga plattorna. Mycket arbete, och tungt, men visst blev det fint.

Nu börjar det växa  svamp i skogen, dottern går ju många långa promenader i skogen med sin hund, då ser hon dessa läckerheter...så gott.

Nu är det semestertider. Husvagnen är framrullad från vinterförvaringen och urstädad. Sonen och hans flickvän lånade den några dagar och åkte till Västkusten, men nu är det vår tur att rulla iväg med vagnen.

Fick en present av dottern...en praktisk väska. Den låg i en förpackning, när man drog upp dragkedjan kom det fram en väska. "mitt namn" som står på första bilden blir botten på väskan när man öppnat den. Smart!

Ja, om två veckor fyller min mamma 90 år, vi har skickat inbjudningskort. Jag och min syster håller på att planera och förbereda inför hennes 90-års dag. Först ville vår mamma inte ha något kalas, men nu tror jag hon tycker det ska bli trevligt.  Det är mest familjen, och hennes syskon, någon släkting och grannar som kommer. Men kommer alla så blir vi ca 40 personer. Vi får hoppas på fint och lagom varmt väder den dagen. Men först tar vi en veckas välbehövlig semester så får ungdomarna här hemma ta ansvar för djuren och syrran vattnar blommor både ute och inne.

Sån här fin kvällshimmel var det utanför mitt fönster en kväll förra veckan, då sprang jag ut med kameran (nja, det var väl att ta i, jag springer inte än efter operationen), och fotade. Tyvärr gick min kamera sönder i går så nu får jag fota med "Bara" mobilen...gillar inte det. Om det blir dyrt att laga kameran vet jag vad jag ska önska mig när jag fyller år.

7 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Blev riktigt fint med era gångplattor och dessutom är det ju så praktiskt. Lättskött att sopa rent. Finns kantareller så tidigt? Här hittar jag nästan inga kantareller alls men trodde aldrig att de var så tidiga någonstans om än du bor söderut.
En veckas husvagnstripp brukar göra gott. Alltid bra att komma hemifrån lite. Vi har varit endast 4 dar med våran vagn och då med tre barnbarn till Ähtäri djurpar. Kanske blir det en liten tripp med gubben ännu men man vet ju aldrig, båda måste ju tänka till för att det skall bli något. Ha det gott på er tripp.

Annica Östlund sa...

Vilken vacker stengång ni fick! Vet hur jobbigt det är, låg själv på alla fyra i några veckor för två år sedan och gjorde om vår entré, tror inte ryggen har återhämtat sig än. Hoppas ni får en skön liten tur och att vädret visar sig från sin bästa sida.
Kram Annica

Ingrid sa...

Det blev ju en jättefin gång. Jag får visa den för Eva som kämpar med grusgångarna på Stenstugu.
Lycka till med din mammas 90-årsfirande.
Kram, Ingrid

Monica sa...

Så gott med både flädersaft och citrondricka! Fryser du flädersaften? Det gör alltid jag; tycker inte att den håller sig så bra.
Gången blev ju jättefin - ser så prydligt ut!
Mums, kantareller!
Så roligt för din mamma att fira sin 90-års-dag med kalas som ni ordnar! Det minns jag att vi gjorde när min mamma fyllde 90!
Ha det gott, kram, Monica

Bibbis blandning sa...

Vilken fantastiskt vacker och dramatisk bild av himlen.
Du är duktig på att fota.

Lilian Wahlqvist sa...

Jättefin gångväg! En sådan skulle vi också behöva få till någon gång. Ha en fin ledig vecka! Kram!

Simon Durochefort sa...

Vi är en finansiell institution, vi lånar ut till individer och företag i ekonomiska svårigheter.
Alla individer eller företag som kan respektera våra klausuler kan kontakta oss direkt via e-post för att dra nytta av vår ekonomiska hjälp.
Våra lånevillkor är enkla och väl definierade.
Med betydande kapital under vårt bälte är vi bäst att hjälpa dig och hjälpa dig att lösa alla dina problem. Tidsfristerna fastställs enligt våra kunders månatliga budget för att underlätta återbetalningen.
Om du har projekt att förverkliga eller om du är i ekonomiska svårigheter kan du kontakta oss via e-post utan ytterligare försening. Med en ränta på 3% hjälper vi individer från 20.000 till 50.000.000 KR. Och vi informerar företagen samtidigt om att kursen inte förändras.
Kontakta oss via e-post om du behöver ett lån.

E-post: simondurochefort@gmail.com