Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

tisdag 24 juli 2012

När det stormar...

Ja, storm var det kanske inte igår men oj, oj, oj, vad det blåste. Mycket som var utomhus blåste omkull.

Här ser ni mina tomatplantor som ligger som slagna hjältar på gräsmattan. Jag brukar plantera mina tomater i hinkar som jag radar upp framför husväggen, de blåste omkull allihop.

Och var man ute i blåsvädret så var det inte lätt att hålla ordning på frisyren.

När jag hade gått min morgonpromenad med hunden var det fortfarande mulet så jag började baka hålkakor. Vi har haft köpebröd så länge, så nu tog jag mig i kragen och satte en deg. Och då fick jag användning av mina fina bakdukar som jag fått av Agneta.

När jag tog min promenad i trädgården såg jag att stockrosorna börjat blomma. Jag har en gul planta också som blommar nu. Jag tycker de är så fina.

På kvällen var vi på bio i Växjö. Vi såg filmen "Snow white and the huntsman". Jag tyckte den var bra. Det är inte ofta jag går på bio men den här var värd att se.

När vi kom hem senare på kvällen såg vi den här lilla igelkotten i vår trädgård. Han eller hon satt under vår vinbärsbuske och åt vinbären som ramlat ner på marken. Man blir så glad när man får se en igelkott, de är ganska ovanliga.

Idag har dottern och jag varit på utflykt hela dagen. Det är så roligt att ha en mamma/dotter dag ibland. Vad vi varit ska jag berätta i ett annat inlägg. Jag måste sortera alla foton vi tog först ca 120 st.

14 kommentarer:

Bea sa...

Oj, det verkar ha blåst rejält hos dig! Hoppas inte tomaterna blev skadade!
Fin färg på Stockrosen.
Må gott /bea

Unknown sa...

Hej vännen ja blåst har man känt att det gjort rejält men vi har ju haft sol. Vilken gulig liten gäst du har då. Min har jag inte sett på länge men han kommer väl. Ha en skön dag kram Beijan

Snäckskalsdalen. sa...

Blåst, ja, nämn det inte, fast ikväll har det mojnat av här, men annars har det vält och blåst sönder....ett par av mina solhattar har gått av vid roten.

Hos dig for det då verkligen fram och din dotter (för det är det väl?) är ju nästan insnärjd i sitt vackra hår!

Och så har ni varit på vift, ja, varför inte, det låter mysigt och det skall bli kul att höra vad det var!

Jag var ute nyss och skördade lite sockerärter och så många myggbett på en gång har jag nog aldrig fått, så nu vet jag inte om det inte är bättre med stormen så dom eländiga djuren blåser bort......

Aldrig är jag nöjd!!!

Kramar
Agneta

Monica sa...

Oj, vad det har blåst hos er! Det har det faktiskt inte gjort här, vi har haft jättefint väder i flera dagar nu!
Så söt din dotter är!
Må så gott, kram, Monica

Raija sa...

Ja, det har varkligen blåst förskräckligt mycket sista dagarna. Hoppas de klarade sig utan att ha brutits sönder, dina tomatplantor.

Kom på att jag inte har en enda stockros i år. Har haft en med svarta blommor i flera år. Men den tog nog stryk vid renoveringen.

Hanna sa...

Så söt Igelkott, vi har en gel familj tror vi som bor under vårt uterum, så mysigt tycker jag.
Så du var till Ronneby, ja det är verkligen fin i Brunnsparken. På sommaren när vi är hos svärföräldrarna brukar vi göra ett besök där på söndagmorgon då det är mycket stor loppis i Brunshallarna.
Ha en fin dag!
Kram
HAnna

Hanna sa...

Så tokigt jag skrev Igelkott familj under uterummet skall det givetvis vara.
Hanna

Syssis små funderingar sa...

Friska vindar har ni haft. Vad gullig igelkotten är, tyvärr ser man dom inte ofta längre.

Vform sa...

Vad du hinner med mycket ... baka, bio, umgås och utflykter ...
Jättefin stockros du har!
Inte ser man igelkotten så ofta mera, trevligt !
Må gott - KRAM!

Jenny sa...

Vad tråkigt det är när växterna blåser omkull och ibland sönder ordentligt. Här har det inte blåst så farligt, men det är ett väldigt skiftande väder. Igår regn och åska. Låter som att du har en mysig sommar!

Kram,
Jenny

Christina sa...

Hoppas att det lugnat ner sig lite hos dig nu. Här blåser det inte särskilt mycket idag, bara en lagom skön fläkt i värmen. Vilka fina stockrosor du har.
Ha det riktigt gott!
Kram
Christina

Evas Pyssel sa...

Oj då 120 kort...då måste det ha varit något särskilt. Spännande ! Fin stockros du har. Jag har några också men de har fått så fula blad så jag fick plocka bort en helhög nedtill.
Kram Eva

Susann sa...

Ja den där blåsten ställer till det. Verkligen fin bild på lille kotten.
Oohh dessa mamma/dotter-träffar är underbara. I love.

kram från mej

Anonym sa...

Ja, vi har verkligen varit i blåsväder. Men det gick ganska bra här, inget blåste omkull.
Härligt med igelkottar, här ser vi bara spåren efter dem.
Kram Birgitta