Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 24 maj 2013

Blir inte alltid som man tänkt sig

Idag hade jag planerat att göra en massa saker....men så blev det inte, kroppen säger till mig att hålla mig lugn. Är yr och har ont i huvudet, bara att försöka vila och ta det lugnt.
Har gått en runda med kameran i trädgården och fotat, usch, så svalt det var ute.

Dottern har fullt upp med sina bröllopsbestyr. Hon och hennes bästa kompis ska vara värdar på ett bröllop i morgon.  Mycket lekar på gång, en hel del filmklipp och intervjuer som är redigerade på datorn.  Mitt i alla bestyr så har hon haft ett examensarbete också som äntligen är klart och godkänt. Hoppas nu allt går bra med bröllopet i morgon. (om bara brudparet säger JA till varandra så blir festen säkert kanonbra också)

Vill önska er alla en fin helg med de här trädgårdsbilderna.

Nu blommar syrenerna, och de doftar så ljuvligt. Vi tog med en bukett till kyrkogården och satte vid graven också när mamma och jag var där på förmiddagen.


Mitt pampiga kastanjeträd. Jag tycker det är så fint (mindre fult att soptunnan alltid ska bli med på fotona)

En del av mina pioner har börjat blomma.

och det här fina löjtnatshjärtat. En av mina favoritblommor.

Den här skylten köpte jag i affären i veckan. Tyckte det var väldigt talande ord. (Du får nog klicka på bilden så du ser vad det står för text.)

18 kommentarer:

Fröken Pysseltanten sa...

Du är en duktig fotograf som tar så vackra bilder. Men det är lättare och ta vackra bilder ute på landet än inne i stan.
Ta du en eller två vilodagar för att hämta igen dig, känner igen mig så väl när kroppen säger stopp.
Ha en trevlig helg i alla fall...kram

Lisa i byn sa...

Det var en bra skyllt du köpt.
Vilken tur att det inte är du som har bröllops bestyr.
Tänkte att jag också skulle ha tagit en runda med kameran i naturen, men har inte kommit dit ännu i dag.

Ha en trevlig helg! // Kram

Vform sa...

Hej!
Har du inte påmint om soptunnan hade jag inte lagt märke till den ;O)
Underbara bilder från din trädgård och vilken trevlig skylt :)
Säkert blir bröllopet lyckat!
Sköt om dig! Trevlig helg!
Kram!

Carina sa...

Du gör rätt i som lyssnar på kroppen och knoppen...det är ändå ingen som tar arbetet ifrån en, brukar jag säga, så det finns kvar en annan dag....gör som spnajorerna, säg manäna, manäna.

Monica sa...

Nej, det är inte alltid man orkar det man föresatt sig, men en sak kan man vara säker på: Trädgårdsarbetet finns kvar! Så ta det lugnt, det springer inte ifrån dig!
Så kul för dottern att vara värd på ett bröllop! Det blir säkert jättebra, hon är ju så duktig på allting!
Den där skylten är verkligen mitt i prick!
Man tycker att nu är trädgården rensad och fin, då fäller björkarna alla sina hängen och det ser jätteskräpigt ut igen...
Fast jag gillar trädgårdsarbete!
Ha nu en skön helg och vila dig lite!
kram, Monica
P.S. Jag skickar inte plantan förrän på måndag, så att den inte behöver ligga på posten mer än nödvändigt! D.S.

Raija sa...

Vilken vacker pion. Gillar också löjtnantshjärtan. Skylten var kul.

Hoppas bröllopet blir fint I morgon och givetvis att de sager ja till varandra :-).

Nette Cecilia sa...

Det var dom bästa orden jag hört på länge .så vackert du har det du är nog snäppet före oss ,här är allting ovanligt tidigt pga värmen och den tycks fortsätta allting torkar bort ,trevlig helg ,nette

Suss o Kai sa...

Ja man ska lyssna på sin kropp, det är väldigt viktigt. Vad fina bilder du visar upp :) och vilken bra skylt du hittat Kram Suss

Kerstin: sa...

Så härligt somrigt det ser ut att vara hos dej. Här har just häggen slagit ut och det är så vackert! Hoppas att du får en skön helg!

Gunilla sa...

Så fantastiskt att ha ett eget kastanjeträd. Och så fint det blommar.

Så klokt att lyssna på kroppen , det är bättre att ta det lugnt än att få ont

Vilken härlig skylt.

Ha en riktigt fin helg

Evas Pyssel sa...

Vad tråkigt att du inte mår bra. Hoppas att du har kunnat vila och känner dig bättre.
Ditt kastanjeträd är verkligen pampigt och skylten så bra. En kul detalj bland alla vackra blommor.
grått och småruggigt här ikväll. Har faktiskt tänt en brasa. Hoppas det blir bättre imorgon och till MOrs dag.
Ha en skön helg. Kram från Eva

Karin sa...

Hallå! Pioner det var inte dåligt, härlig. Ha en riktigt fin helg Karin

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Haha, gillar din nya skylt! Stämmer precis :-)
Vilken fin pion du visar, vet du vad den heter?
Hoppas du kryar på dig snart.
/Ingela

Charlotta sa...

Trist att bli krasslig när sommaren står utanför och väntar på dig. Hoppas du snart är pigg och kan fortsätta med det du hade planerat.

Sköt om dig!

skifferhuset sa...

En mycket talande skylt! Hoppas bröllopet blev bra..så de svara JA och festligheterna kunde fortsätta! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Solglittret sa...

Häftig och tänkvärd skylt!! :)

Vilken härlig tid att ha ett bröllop att planera nu ...

Du har verkligen vackra blommor ooo så fina löjtnantshjärtan du har!!

Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
Kram Lollo

Annica Östlund sa...

Men så härligt det blommar i din trädgård! Skylten var ju bara så bra och sann =)
Vad bra att du lyssnar på kroppen och bromsar upp när du inte mår så bra. Hoppas du blir piggare snabbt!
Tack för att du ställde upp i Vårteckensutmaningen, har varit jätteroligt att följa dig nu under våren.
Och jag kommer kika in till dig så ofta jag hinner för att se hur du har det =)
Hoppas du får en fin sommar!
Kram Annica

Jenny sa...

Åh, vad det blommar! Klokt av dig att lyssna på kroppen. Och vilken passande skylt, det var verkligen träffande hos mig.

Ha det bra i trädgården,
Jenny