Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

torsdag 24 mars 2016

GLAD PÅSK!

Den här veckan har varit en sån där fullbokad vecka. Något inplanerat varje dag..dvs. ut och köra på vägarna fram och tillbaka. Det känns i dag att man varit igång, skönt att det är helg så man kan få lite sovmorgon.
Dottern har varit hemma en vecka nu och stannar hemma över påskhelgen också. Våra andra killar droppar också in under olika dagar i påskhelgen. Roligt att träffa dem alla.

Brukar alltid skriva en liten Att-göra-lista till dottern när hon ska komma hem, en del småsaker som jag behöver hjälp med, och hon hjälper så gärna till.

I tisdags hade vi besök av två unga familjer, som var och tittade på våra lamm. Däribland en liten tjej på 1,5 år, hon tyckte det var så roligt med de små lammen. Jag trodde vi hade 18 men när vi räknade var det visst 20 st. När vi gosat klart med lammen gick vi in och fikade. Vi bjöd på blåbärspaj.


Har inte fixat så mycket till påsk. Gick till skogen och hämtade ris, pyntade några grenar med fjädrar ute, trodde jag skulle få ha det ifred för katterna, men det  får jag inte. De hoppar upp i riset och drar loss fjädrarna. Jag trodde de var "gamla" för sånt bus

.
I går morse snöade det för fullt hos mig och det blev ett riktigt vinterlandskap ute. Kändes inte så roligt nu när vi längtar efter våren och värmen.


I morgon ska Said träna fotboll hela dagen från kl 10.00 till kl. 19:00 då avslutar de med grillning
Vi andra är bjudna till mormor på påsk-fika
Påskafton har vi gemensam påsk-supé hemma hos oss. Som vanligt blir det knytkalas, så skönt när var och en tar lite med sig.

Till sist vill jag önska alla som tittar in på min blogg en riktig GLAD PÅSK!
I helgen ska jag försöka titta in hos er och lämna en lite kommentar.


12 kommentarer:

Monica sa...

Ja, du har verkligen haft en aktiv vecka! Själv har jag börjat så smått att förbereda påskaftonsbuffén, som vanligt ska jag göra flera rätter jag aldrig gjort förut - gillar att pröva något nytt. Sen får man ju hoppas att det bli gott...
Ha en riktigt skön påsk och så hoppas avi på bra väder!
Kram, Monica

Ingrid sa...

Det är fullt upp hos dig som vanligt! Snöat gjorde det här också igår och på morgonen var det riktigt mycket snö, så pass att snöplogarna fick rycka ut på de stora vägarna, men idag är det ett minne blott.
Jag önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kram, Ingrid

Lilian Wahlqvist sa...

Glad Påsk! från oss.

Nette Cecilia sa...

Glad påsk till dig också ,Nette

Eva Trillian sa...

Njuter, som alltid , av det du berättar från din del av Sverige :) Det händer alltid en hel del hos dig och det har ofta med möten med andra människor att göra! Du är en inspiration!
Önskar dig en fin påskhelg!

Charlotta sa...

Glad påsk!
Katter blir nog aldrig för gamla för att jaga fjädrar om möjligheten ges. :)

ulla laiho sa...

Vi ska också ha knytkalas hemma hos min dotter. Jag fick på min lott att göra köttbullar och fixa matbröd. Knytkalas är bra både för att kostnad och arbete fördelas.

Ha det så bra i helgen och Glad Påsk!

Evas Kvarnaro sa...

Hi hi katten han gillar dina fjädrar . . .
Du har fullt upp med påsk förberedelser liksom jag.
Hoppas ditt ben känns bättre, sköt om dig vännen.
Jag har haft ganska mycket att göra den sista veckan, tiden går fort och jag jobbar sakta. Barnen kommer i omgångar i helgen, blir kul bara vädret håller upp, vi ska elda brasa. Ja det hoppas vi på, vind och väder bestämmer.

Glad Påsk, kram/ Eva

Unknown sa...

Glad Påsk!
Kram

Tasstanten sa...

Katter blir aldrig för gamla för påskfjädrar :-D .

Hoppas du har en riktigt Glad Påsk.

Helena sa...

Katter har nog leken i sig hela livet :-) Önskar dig en fin fortsättning på påskhelgen. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Då hoppas jag att ni hade en riktigt fin påsk och att ni fick träffas lite här och där och tillsammans och med god mat! Ni har en så stor familj och jag tänker ibland, hur orkar du......! Vi har haft 5 gäster här i helgen och nu är jag så trött att ögonen går i kors och ändå har alla hjälpt till....
Vårt väder har varit riktigt tråkigt, regn, storm och grått men lite varmare i alla fall, fast det är rått ute.
Påskriset är jättefint och jag tycker det är sött att katterna leker med det! Våra katter har aldrig gjort så. Jag kan inte ens minnas att någon av dom haft ner en enda sak och dom har ju fått vara både ute och inne. Det är nog så att vår hund uppfostrat dom......harkel!
Kramar