Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 14 oktober 2016

Trevlig Helg!

Vi har haft en ganska stressig vecka med aktiviteter varje eftermiddag så nu blir det skönt med helg.

Igår var vi hem till Omar och hans familj en sista gång.
Idag kl 06:00 startade deras resa till Kungsbacka. Kändes jobbigt att krama om dem och ta farväl. Men vi tror och hoppas att det blir bra för dem där uppe. Vi ska försöka fortsätta ha kontakt med varandra, trots avstånd. "Vi kommer aldrig att glömma vad ni gjort för våra pojkar när de kom till Sverige, sa pappan och att du hjälpte oss när Larrein föddes".

Ikväll kommer dottern hem med Elsa. Så nästa vecka är vi hundvakter igen, då ska dottern ut på övning i skogen, typ överlevnad.

Nu vill jag önska alla en riktigt skön hösthelg, vad ni nu ska hitta på.



8 kommentarer:

Monica sa...

Förstår om det känns jobbigt att de ska flytta, men Kungsbacka är ju inte så långt bort - ni får väl åka och hälsa på dem! Skönt att det går bra för dem!
Här är det full rulle hela helgen; yngsta dottern med familj är hemma och det blir mycket familjesammankomster...
Trevlig helg, önskar jag dig och din familj!
Kram, Monica

Ingrid sa...

Ha en riktigt skön helg! Det är du mer än väl värd. Tänk så mycket gott ni gör för de här flyktingbarnen.
Kram, Ingrid

Lilian Wahlqvist sa...

Det har varit mycket här med! Nu får vi tro att vi får en fin, lugn helg allesammans. Kram från oss!

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, har dom åkt nu.....ja, man hoppas verkligen att dom finner sig till rätta. En gång till. Det har ju stått mycket i tidningarna om att man flyttar flyktingarna så här när dom väl rotat sig. Vilka tappra människor.
Och så är ni hundvakter igen. Men det är väl lite mysigt också. Sen kommer man ut på ett annat sätt, fast du kanske tycker att det är lite knöligt att gå osv, men man ska ju hålla igång har jag förstått, annars stelnar man väl till ordentligt. Och hoppas att det blir lite fina dagar så det inte är så söligt ute!
Kramar

Lisa i byn sa...

Önskar er också en trevlig helg!
Kram

Rost och rädisor sa...

Så fint med kastanjer och jag har inte plockat en enda ännu!
Klart ni har varit ovärderliga för O och hans familj. Värmande att höra när mottagandet faktiskt funkar. Ett ämne man kan ha många synpunkter på.
Här blir det mest höststädning i helgen. Krypa in i vrår och garderober, sortera upp en och annan tidningshög och kolla vad som glidit in under sängen. Inte roligt att ta tag i men jag gillar rent och ordning och det skäms jag inte för.
Ha det så gott
/Anette

ulla laiho sa...

Jag har fått för mig att man var duktig förr på överlevnad i skogen och att leva på det naturen gav - en kunskap som inte finns på samma sätt idag. Det är säkert nödvändigt att få lära sig det i det militära.

Hoppas du och Elsa får lugna skogspromenader.

Evas Pyssel sa...

Vilket fint och omtänksamt arbete ni gör med era extrabarn. Så roligt när ni får uppskattning.
Nu blir det iviluckan hos er när Elsa kommer. En rolig vecka eller hur ?
Är så trött på Blogger som inte ordnar upp för sina användare. Men jag kommenterar de som tittar in. Vad kan jag annars göra för att hålla kontakten ??
Ha en trevlig vecka. Kram Eva