Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

onsdag 28 december 2016

Snart ny helg

Då var Julhelgen slut....ett par dagar går så fort. Vi hade en fin julafton. Våra barn var hemma på julafton (ja,inte dottern då) och vi hade så trevligt. 14 personer var samlade runt köksbordet för julmiddag. Vi satte dit en extraskiva på bordet och så trängde vi ihop oss. "Finns det hjärterum så finns det stjärterum". Roligt om alla kan sitta tillsammans.

Och tomten kom besök även i år...men vi var nog lite oroliga, för vi fick vänta och vänta innan han kom. Och det var inte samma tomte som hälsat på under ett par åt utan i år hade han skickat sin tomtenisse. Det blev tre hundar  här på julafton, och det gick bra.Och så vill jag informera om att granen står kvar...ingen kula har gått i kras. Men det var lite smågnabb mellan hundarna.

Nu sitter jag här och funderar på nästa helg. Nyår...vad ska man äta då???


Nu har Elsa jul-ledigt från dagis och hon och jag går promenad på dagarna. Det är så härligt att se henne springa runt i skogen....det går fort, kan jag säga. Bra att hon kan springa av sig lite energi.
I tisdags gick vi till sjön, i blåsvädret....och Elsa gjorde en snedsteg på bryggan och hamnade i vattnet. Det var nog lite kallt vatten...i går kväll låg hon och nös och även på förmiddagen idag..Men hon satt med oss i fåtöljen och tittade på Zlatan och Ronaldo mfl i årskrönikan på TV:n.

Idag var det skönare promenad väder. 4 minus grader och solen sken. Solens strålar värmde faktiskt, det var riktigt skönt. I dag gick vi ett annat håll och där står det här gamla öde huset. En liten bit bakom huset ligger det ett vattenhål, så medvetet vände jag tid, ville inte ha några badande hundar idag.

Kanske blir det ett inlägg till innan årets slut om inte, så passar jag på att önska er...

ETT GOTT NYTT ÅR 2017

12 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Gott nytt år till dig med !

Vform sa...

Visst kan du önska gott nytt år flera gånger ...
Ja, juldagarna kom och gick lika snabbt och då är vardagen här!
Skönt på ett sätt, men som sagt en ny helg är snart här!
Då samlas vi och äter igen ... :)
Ha en fin nyårshelg och visst, Gott Nytt År till dig med :)
Vi fortsätter att "träffas" 2017 också!
KRAM ♥

Monica sa...

Visst är det roligt att alla kan samlas på julen" Vi var också 14 personer och det är bara familjen! Och nästa år blir vi 15. "The more, the merrier", som man brukar säga!
Låter mysigt med din hundpromenad i det fina vädret! Här har det varit ca 5 plusgrader och dimmigt idag.
Önskar dig och din familj ett Gott Nytt År!
Kram, Monica

Helena sa...

Gott nytt år!
År det ingen som äger det tomma huset, synd om det står tomt.
Ja vad ska man äta i nyår, alltid hittar man på något som alla gillar. Skinka kanske, eller julbord...
Hoppas Elsa väntar med flera bad tills i sommar, när det går lätt att torka efteråt.
Âr på 1 dygns husmorsemester i Årjäng i Värmland. Fick ett finare rum än beställt, det bråkade sån från ventilationen att jag fick byta.

Lisa i byn sa...

Vart tog vårt fina väder vägen?? Det var ju så härligt igår. Och så ruggigt idag.
Ett år går fort. Önskar dig och de dina ett riktigt gott slut, och Gott Nytt År!
Kram Lisa

Ingrid sa...

Julhelgen går fort och ett år går också fort. Innan man vet ordet av så är det slut och ett nytt står och väntar. Jag känner alltid lite förhoppning och nyfikenhet inför ett nytt år. Vad kommer 2017 att innebära?
Jag önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

Eva Trillian sa...

Det låter som en lyckad jul >:)
Maten på nyår .. ja, den kanske man ska fundera på ... men min hjärna har fortfarande jul!
Önskar dig ett gott slut på ett händelserikt 2016!

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt att läsa din berättelse om er jul! Det låter som im ni haft det bra och jag hoppas tomtenissen hade med något åt mor i huset oxå!
Kram

ulla laiho sa...

Så trevlig julafton ni hade - spännande med en skäggig tomtenisse. Vi hade två nissar utan skägg, mitt yngsta barnbarn och en kusin till honom.

Önskar dig ett Gott Nytt År!

Bibbis blandning sa...

Hujedamej för att ramla i vattnet nu. Inte konstigt att vovven fick nysningar sedan.
Jag önskar dig Gott Nytt År och hoppas att det blir ett riktigt bra år.

Evas Kvarnaro sa...

En härlig julhelg tillsammans med familjen det är det bästa i livet.
Stackars vovven - hamna i vattnet, jag trodde alla hundar gillar att springa ut i vattnen oavsett årstid. Och kan de bli förkylda också, hi hi . . . så lite jag vet.

Bjuder dig på tre fina citat som jag gillar.
*Rikta blicken på ljuspunkterna ! *
*Tänk vad vi orkar - i kärlek.*
*Det är en förmån att få försöka på nytt. *

Önskar gott slut och gott nytt, kram/ Eva

Felix sa...

Gott Nytt År! Hoppas att ni har haft en fin nyårshelg!

Nyårshälsningar
Elisabet