Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

onsdag 7 februari 2018

Vinter

När jag skrev mitt förra inlägg i fredags morse var det barmark ute, men på förmiddagen började det snöa. Och det snöade,och snöade, det tog aldrig slut på snöflingorna. Hela landskapet förvandlades till ett vitt vinterlandskap och allt blev så fint. Vi fick 10-15 cm på fredagen, På lördag kom det ännu mer  snö, det är ju inte så mycket som uppåt landet, men jag är glad för det lilla. Idag blir det en massa vinterbilder i inlägget.




I måndags lyste solen från en klarblå himmel , det var så fint ute, tyvärr hann jag inte ut och fota så mycket. Kalla nätter har vi också, jag älskar klar och frisk luft och några minusgrader, men tyvärr tycker inte min kropp om det.

Habib är så duktig, först var han hos min mamma och bar in ved åt henne, när han kom hem stannade han ute ett par timmar och gjorde en fin snögubbe som jag gläds åt varje gång jag tittar ut genom köksfönstret. Han hade Elsa med sig ut, (dotterns hund) hon tog snögubbens morotsnäsa
och åt upp. Busiga valp. De andra två killarna är mer svårstartade, sitter helst på rummet.


Solen är på väg upp och det blir nog en fin dag idag. Men idag ska jag försöka hålla mig lugn,. Ska till Växjö i morgon på en heldagskurs, och jag har redan värk i kroppen, så inga extra projekt idag förutom det vanliga vardagliga.

9 kommentarer:

Monica sa...

Jättefina bilder, speciellt den näst sista med grinden!
Vi har också snö men bara några cm. Sol idag också!
Kram, Monica

Vform sa...

Visst är det härligt med variation i vårt landskap!
Dina bilder är fantastiska! OCH ... snögubben, inte ofta det går att laga snögubbar! :)
Vi har och har haft snöfall och kallt, mellan 10-20 grader.
Skulle räcka med ca 5, men då man får ta det som det blir!
I dag ca 10 och solen tittar fram! Perfekt!
Vi är "barnvakt" denna vecka åt två kaniner och tre hundar, medan deras familj är till varmare breddgrader :)
Tänk snart är halva februari gått ...
Ha det bra och en fin dag i morgon och hoppas kroppen mår bra!
Kram Vivan

Bibbis blandning sa...

Vackra härliga vinterbilder. Bättre än dem i förra inlägget. Jag vill gärna ha riktiga vintrar med kyla och snö. Så som det var när man var barn.
Här hos mig har vi fått ett par centimeter snö men det har legat kvar i en vecka i alla fall. Vi har också haft lite kyla men nu ska det bli plusgrader igen. Usch!
Hos dig är det alltid trevligt att titta in för alltid har du haft något skojsigt för dig.
Ha det så bra och var rädd om dig.

Ingrid sa...

Jag är måttligt förtjust i snö, men det är ju väldigt vackert. Det ser man på dina bilder! Hoppas att ni får behålla snön ett tag när den nu äntligen kom. Det måste ju vara jätteroligt för barnen.
Kram, Ingrid

Evas Kvarnaro sa...

Nog är vintern vacker i sin vita skrud, bara det kunde få vara ifred och inte detta 'framochtillbakaväder', den är jag trött på.
Hoppas snön finns kvar till sportlovet så de lediga kan vara ute och ha kul.
När man var barn fanns inga problem att vara ute, vi var många som samlades till skidåkning i skog och mark, vi tittade på tävlingar både längdskidor och utförsbackar med gupp (inga slalomskidor hade vi då) allt gick att använda.
På helgerna gjorde familjer lång färd på skidor till någon bestämd plats och man grillade korv (brände korven) plockade fram sin matsäck och bara VAR.
Scouterna hade fina platser som vi fick använda man gjorde utflykter hemmavid.
Ja det var tider det, nu vid denna tidpunkt på året längtar jag efter våren.
Jag är inte glad i snö och kyla (- 16 gr i 3 nätter) men biter ihop för barnens skull, men till mars får det börja våras.
Dina vinterbilder ser väldigt vackra ut och visst finns det att göra ute bara man ha fantasi. De barn som kommer från länder nerifrån syd har kanske inte den känslan för snö som vi nordbor.
Habib är en snäll duktig kille förstår jag, han vinner på att vara social med både äldre och yngre och att vara lite aktiv på egen hand.
Hundar gillar att vara ute i snön, om Elsa varit ute och rullat sig i snön så kan du släppa in henne till de slöa killarna så hon ruskar av sig snön på dem, hi hi hi . . .
Annelie min kropp gillar inte heller kyla så jag förstår dig så väl med den dumma värken.Väderleks ombyte gillar inte våra kroppar.
Hoppas du mår bättre. Må väl kram/ Eva

Lisa i byn sa...

Underbara dagar. Jag hade velat ha detta vädret i några veckor, iallafall tom v8.
Kram

Lilian Wahlqvist sa...

Så fint att även ni fått lite vinter! Härliga bilder! Kram!

Margot sa...

Så vackra vinterbilder! Vi har också snö men nu börjar det bli plusgrader på dagarna så får väl se hur länge snön stannar kvar, blir ju lite ljusare med snö på marken! Nu börjar man ändå längta efter sol och värme och trädgård!
Ha en trevlig helg och hoppas värken släpper! Kram Margot

Evas Pyssel sa...

Det blir så vackra vinterbilder när solen skiner på snön. Och du är en duktig fotograf. Senaste tiden har det mest varit vitt i luften. Vi har verkligen fått kämpa med snön , mest mannen förstås , för att inte bli insnöade. Man är ju så tacksam för snöslungan.
Härlig snögubbe. Det var ett tag sedan vi byggde sådana. Det måste bli några plusgrader för snön är inte krambar nu.
Hoppas att du mår bättre i kroppen och att du hade en trevlig dag i Växjö.
Kram från Eva