Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 25 mars 2019

Vårpyssel

På onsdag har det gått 5 veckor sedan jag opererades och tiden har trots allt gått fort. De första veckorna var jobbiga, men nu blir jag piggare för varje dag. I morgon har jag tid hos distriktssköterskan igen och då hoppas jag mitt operationssår har läkt ordentligt så jag kan bli av med mitt plåster, ska även ringa och boka tid hos sjukgymnasten den här veckan. Jag är ute och promenerar varje dag, ute går jag med två kryckor men inomhus använder jag bara en. Och vilken skillnad det är att använda bara en krycka, då kan man bära med sig lite saker när man går. Börjar bli lite rastlös nu, men får vänta ett par veckor till innan jag får köra bil.

Förra veckan var jag till apoteket och hämtade ut medicin och passade på att lämna in en påse med alla mina mediciner, jag har tömt ut alla värktabletter och morfintabletter som inte gick åt osv, och så rensat ut tabletter med gammalt datum. Så skönt att slippa stoppa i sig en massa tabletter längre.

 I år kommer jag att ligga lågt med trädgården, men vill gärna ha växthuset i gång, så lite frön har jag petat ner i jorden, tomater, chili och vattenmelon som jag fått av en vän. Ska bli spännande att se om det blir någon melon...det har kommit upp 4 plantor, ska försöka sköta om dem med kärlek. Ska även så gurka och squash men det är lite för tidigt än.

I den här krukan odlar jag hängpetunia, förra året köpte jag frön på Tradera, men när de kom upp så var det frön till tobaksplantor jag fått. Blev så besviken. I år skickade jag efter frö från Impecta .

 I helgen har min man bytt till sommardäck på bilarna...

...och så har dottern hämtat mina fuchioir och dahliaknölar som varit på vinterförvaring i min mammas jordkällare.

Ja, som ni ser är Elsa (hunden) med i bilen. Den här veckan är jag hundvakt, men hon får vara på hunddagis på dagarna så får vi hjälpas åt med henne på kvällarna. Känner att jag inte klarar av att ha henne själv riktigt än.


I går förmiddag när Habib gick ut i hagen såg han att fåren börjat lamma. Fem små söta svarta nyfödda lamm var det där ute. Det är så roligt när lammningstiden börjar....finns det något gulligare än små lamm.

Nu tycker jag att den riktiga vårvärmen kan komma snart...så man kan vara ute och njuta lite...

19 kommentarer:

Ingrid sa...

Så roligt att du håller på och återhämta dig så bra efter operationen. Nu gäller det väl bara att du inte överanstränger dig när vårstressen sätter in.
Och så roligt med nya lammungar. Jag har faktiskt inte sett några ännu i år, men det kommer väl.
Fortsätt krya på dig!
Varm kram, Ingrid

Nette Cecilia sa...

Hej det är längesedan jag skrivit något till dig ser att du blivit opererad . Känner igen det där med att få ryggmärgsbedövning och må illa dagen efter . Jag är mest på facebok och instagram nu förtiden .Hoppas det går bra för dig ,kramen Nette

Monica sa...

Så skönt att din rekreation går så bra! Tänk så skönt att slippa smärtorna du hade förut!
Era svarta små lamm är verkligen förtjusande!
Kramar, Monica

Bibbis blandning sa...

Härligt att du är på benen igen. Jag hoppas att du får en kanonfin vår och sommar och att du kan göra allt du vill göra men inte kunnat tidigare.
Man får ta en dag i taget och njuta av livet allt vad man bara orkar.
Ha det fint.

Eva S sa...

Visst är det skönt när man så att säga känner att livet återvänder. Gäller lite att inte satsa för mycket på en gång! Önskar dig en fin vår med mycket växthusmys! Vattenmelon låter spännande!

Evas Pyssel sa...

Underbart att läsa dina positiva rader. Det går framåt. Toppen. Framåt går det även med våren, men idag blåser det för fullt. Solen skiner men värmen längtar jag efter. Här är också sådder på gång . Fullt med sålådor i vårt uterum.Det är en rolig tid.
Ikväll ska vi börja hundkurs med Frazze. Lite oroligt hur han ska bete sig. Men han går ju där för att lära sig. Hoppas vi.
Ha det gott. Kramar Eva

Lilian Wahlqvist sa...

Härligt att det händer så mycket positivt hos dig! Kram!

Lisa i byn sa...

Det är ju så mysigt med små lamm.
Så skönt att du slipper en massa otäcka piller. Jag brukar också se över pillren och lämna in på apoteket.
Kram

Annica sa...

Skönt att höra att du återhämtar dig bra efter operationen och kan lämna tillbaka alla värktabletter. Vad söt han är det lilla lammet.
Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram Annica

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Vilken upplevelse att få se nyfödda lamm så nära. Jag som bor i stan får sällan se sådant. Saknar dock ett liv på landet mer och mer, är nog trött på att bo som jag gör :)

Helena sa...

Så bra att du börjar återhämta dig. Det är ju en stor operation, så att det tar lite tid är inte konstigt.
Roligt att Elsa är med och kontrollerar vad ni gör i trädgården. Hoppas hon gillar lammen också, det är ett säkert vårtecken.

Hantverkarglädje sa...

Hej på dej! Tydligen länge sen jag varit in här hos dig. Jag har tänkt till lite att jag sitter alldeles för mycket vid datorn så när jag numera går in o kika på andra bloggar så ser jag fler inlägg åt gången.
Så bra att du kryar på dig. Brukar ta på "nerverna" att inte kunna göra det man vill, det tycker åtminstone jag med min dåliga rygg. Träffade en bekant i dag som var väldigt glad att ha fått ny höft så säkert är du helt på gång igen om nån tid.
Här har vi så vackert väder att man nästan inte tror det. Blåsippan blommar i min blombänk och det hör nog till ovanligheten så här års. Påsken stundar och vi tar det lugnt och njuter så länge vädrets makter är på vår sida. Glad Påsk till dig.

Simon Durochefort sa...

Hej, kredit mellan individer är en finansiell transaktion för att låna pengar direkt från människor utan ingripande av en bank. För det mesta sker det i en familj eller vänlig miljö. Men nyligen kan du låna från en främling. Jag är villig att erbjuda lån till alla som har möjlighet att återbetala det utan bekymmer. Jag ser fram emot att ta itu med dig om du verkligen behöver kredit och om det är god vilja.

E-post: ( simondurochefort@gmail.com )

Anonym sa...

Min man man bromsade upp äktenskapsförhållanden med mig, han är mitt livs kärlek, vi separerade han sa att det var över mellan oss och att han aldrig kommer att ta mig tillbaka igen, jag förstod bara att han var kärleken i mitt liv efter Jag förlorade honom. Jag älskar min man så mycket, vi hade två barn tillsammans och jag vill att han ska älska mig men jag vet inte hur jag ska göra det, för så många gånger har jag försökt ringa eller skicka textmeddelanden till honom men han inget svar på mina textmeddelanden och inga samtal från honom på mer än sex månader. Inte säker på hur jag ens kan få honom tillbaka, verkar som om han fortsätter med sitt liv med en annan kvinna.
Jag läste liknande artikel på en blogg, jag läste en koment från en dam från Sverige som heter Katie Mburgs, hon gav ett vittnesbörd om hur hennes ex återvänder tillbaka till henne efter 2 års skilsmässa, hon vittnade om att Dr.Oduduwa hjälpte henne med kärlek delaktivering för att föra tillbaka ex kärlek. hon lämnade efter kontaktadressen för att kommunicera med Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
Jag skickar också ett meddelande till e-postmeddelandet för att be Dr.Oduduwa att hjälpa mig att få tillbaka min ex-kärlekspartner, jag förklarar alla mina äktenskapsproblem till honom och Dr.oduduwa lovade mig att återvända min ex make inom 3 dagar och 3 natten efter älskar stavning bön aktivering. Jag försöker, jag tillhandahöll alla kärleksförtryckningsartiklar och material som krävs av mig. Två dagar efter ringde min man Aslund till mig på telefon med okänt nummer, han ber om ursäkt och fixar ett datum för att se mig, verkligen vi ser varandra ofta gånger under samma vecka aktiverades kärleksförtryckningar för min räkning, det fungerar till mitt bästa. Jag är glad idag att vi lever lyckligt tillsammans som en lycklig familj. jag är greatful. tack vare den här stora mannen Dr.Oduduwa.
Jag rekommenderar verkligen dessa tjänster till alla som söker tillbaka ex kärlekspartner och kärlek stava för att hitta ny sann kärlek inom en vecka. också magiska stava Talisman ring för att återställa tillbaka förlorat kärleksförhållande, återställa trasiga äktenskap etc.
kommunicera med Dr.Oduduwa via :.
 {Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

Anonymous sa...

Jag är Laura Dalek från (ALABAMA), När jag så småningom hittade vittnesmål om den här stavspelaren Dr Ilekhojie, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och trasiga hem tillbaka, kontaktade jag honom också för att jag var absolut desperat efter att få min älskare tillbaka. Livet utan min älskare var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att kärleksstava kunde vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ilekhojie gav han mig hopp om att han kommer att återställa min relation. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min älskare att återvända hem och det gjorde han! Det är fantastiskt vad den här stora stavmästaren har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ilekhojie. Han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell. så glad att min älskare återvänder hem. Om du behöver hjälp, kontakta honom just nu genom dessa detaljer nedan: E-post: gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

Lava Showan sa...

Hej alla. Jag såg kommentarer från personer som redan fick sitt lån från STEFAN PERSSON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto totalt 550 000 kronor som jag begärde. Det här är riktigt bra nyheter och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (steglan247@yahoo.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde. Att få lånet är mycket enkelt och enkelt att förstå, det finns ingen betalningskomplikation. Jag rekommenderar starkt och uppriktigt denna låneplattform för alla som söker ett snabbt och brådskande lån idag, du har en. Skål... steglan247@yahoo.com

karlsson Mehterzail sa...

DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK

Anna-Lena sa...

behöver du ett lån? Maila oss remy.credit111@gmail.com
Maila oss remy.credit111@gmail.com
Hej Hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de närmaste 6 - 12timmarna nu utan stress eller fördröjning REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån på 2% ränta maila oss nu för dina brådskande lån
Maila oss vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
Maila oss remy.credit111@gmail.com
Vi har ett lån till dig
VI HAR SNABBA LÅN TILL DIG ALLA BELOPP DU BEHÖVER vi erbjuder alla typer av lån kom och få ditt lån hos oss inom 6 till 12 timmar lån finns på ditt bakkonto

REMY.INC






behöver du ett lån? Maila oss remy.credit111@gmail.com
Maila oss remy.credit111@gmail.com
Hej Hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de närmaste 6 - 12timmarna nu utan stress eller fördröjning REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån på 2% ränta maila oss nu för dina brådskande lån
Maila oss vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
Maila oss remy.credit111@gmail.com
Vi har ett lån till dig
VI HAR SNABBA LÅN TILL DIG ALLA BELOPP DU BEHÖVER vi erbjuder alla typer av lån kom och få ditt lån hos oss inom 6 till 12 timmar lån finns på ditt bakkonto

REMY.INC

thomas eriksoon sa...

JAG ÄR MYCKET STOR TILL REMY.CREDIT111@GMAIL.COM DE HJÄLPER MIG MED LÅN TACK FÖR DIN HJÄLP REMY.FINK
Jag heter Thomas Eriksson och är från Uppsala i Sverige. Jag fick precis mitt lån från REMY.CREDIT {remy.credit111@gmail.com} låneföretag just nu och jag har hört talas om det här företaget och jag trodde att det var ett falskt företag men nu är jag så glad att det här företaget hjälpte mig och 100 % detta företag är verkligt så alla som behöver ett lån detta är rätt företag att ansöka från och med nu. Jag ansökte om ett lån för mitt företag på 250 000,00 euro och det här företaget hjälpte mig utan dröjsmål att jag är så glad att jag vittnar om detta företag eftersom jag såg andra människor gör det och jag är glad över att vara bland människorna som delar vittnesbörd om hur detta företag hjälpte mig så att alla om du behöver ett riktigt lån är din hjälpare här. kontaktinformationen där är remy.credit111@gmail.com skicka e-post till dem om du behöver ett snabbt och enkelt lån idag