Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 17 juni 2013

Midsommarveckan

Så var helgen slut och det är måndag igen och en helt ny vecka ligger framför. Solen skiner men det blåser hos mig, ska försöka ge mig ut och dra bort lite ogräs om en stund. I lördags var vi hos sonen på kalas. Han hade bakat chokladbiskvier som han bjöd oss på. Supergott var det!!!!!!!!

I morgon är jag bjuden till Röda Kors kretsen i Växjö på fika. Alla vi som stickat nallar till ambulanspersonalen är inbjudna. Klicka på bilden så ser du bättre vad som står på inbjudan. Det ska bli riktigt roligt att få träffa alla andra "tanter" som också stickat nallar.
När jag ändå är i Växjö passar jag på att handla lite midsommarmat...och uträttar en del stadsärenden.
Har lite svårt att förstå att det redan är midsommar, jag tycker jag planerat så mycket fester ett tag nu så det kunde räcka...men vi får väl planera midsommarhelgen också, sen hoppas jag det blir lite lugnare med allt kalasande...man hinner INTE ta igen sig mellan varven.

Jag har en massa fint som blommar i min trädgård nu tänker visa er en liten bildkavalkad...
Varsågoda.

Mitt gullregn är så otroligt fint nu.

Den här azalean trodde jag hade dött i vintras, men till min stora glädje levde den. Den har också blommat men mängder av blommor och länge har de stått så jag har verkligen fått njuta av den.

Klätterhortensia...kryper på min stenmur, både innanför och utanför muren, nu börjar även de blommorna slå ut.
Och så de pampiga vallmona...än så länge blommar bara den röda, men jag har både blå, rosa och en vit, tror jag.

ORKAR NI TVÅ BILDER TILL, annars får ni lämna sidan nu....

Trots allt tycker jag maskrosen är fin, både när den blommar och när den blommat över....

12 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Morrn!
Den nya headern är så helt underbar, jag tycker ju så mycket om gullregn!

Så trevligt att ni blivit bjudna till ambulanspersonalen, det tycker jag var jättegulligt och tänk så glada dom kommer att bli!

Din trädgård är enormt fin, så frodig och med så mycket fint i. Jag förstår inte hur du hunnit med att hålla den så jättefin med det program du haft!

Men du är välorganiserad, det skulle jag vilja lära mig att bli!

Och så är det Midsommar, är det inte otroligt så fort tiden går....

Idag har vi rena drömvädret, så som det är på bilder plus att fåglarna sjunger. Jag har varit ute flera timmar och bara njutit. Katterna och jag. Leia sover!

Ja, du såg väl i förra inläggets kommentarer att jag på slutet skrev om kaktusskotten.

Ha det så gott och en riktigt trevlig dag imorgon.

Kramar
Agneta

Solglittret sa...

Instämmer med Agneta ovan...vilken underbar header du har!! Såå vacker
Och det är ju resten av din trädgård också förstås..jättefint ..jag är särskilt imponerad av din fina azalea...jättefin :)

Det är en rikedom att ha tillgång till en sån fin trädgård...fortsätt njut och ta vara på sommardagarna.
Kram Lollo

Monica sa...

Visst blommar gullregnet alldeles ovanligt mycket i år! Det är många, som har stannat vid vårt staket och beundrat vårt och det blir man så glad för!
Men nu börjar det bli överblommat, så nu återstår det tidsödande arbetet att klippa av alla hängen...
Så fint det blommar i din trädgård! Det ena avlöser det andra, precis som det ska vara!
Ha det bra, kram, Monica

Raija sa...

Mycket fint i din trädgård. Jag tycker också att maskrosen är fin, för den lyser verkligen upp gräsmattorna.

Jag har två gullregn, men ingen av dem blommar i år och jag vet inte varför. Men grannens är översållad av fina gula blommor.

Vform sa...

Klart vi orkar se dina fantastiska blombilder :O) Härligt med sommar!
Trevligt med inbjudan ang. nallestickningen!
Bra att det uppmärksammas ... ni är duktiga ni :O)
Ha en finfin vecka!
KRAM ♥

Jenny sa...

Vilket fantastiskt gullregn! Vad söta ni är som gjort nallarna, du är verkligen helt otrolig när det gäller handarbete. Själv är jag alldeles strax i gång att brodera, väntar på ett mönster och jag längtar som en tok!

Jag delar gärna rosa blågullsfröerna med dig, om det nu blir några, får hålla koll för jag har ingen aning om hur de ser ut? Men jag behöver inga gula i utbyte. Påminn mig gärna senare i sommar att titta efter fröna!

Kram,
Jenny

Karin sa...

Hejsan!
Vad trevligt att få lämna över alla era fina nallar nu, ett fantastiskt jobb ni gjort. Härliga bilder från fina trädgården. Karin

Agneta sa...

Vilka härliga bilder, nu önskar man att tiden stod stilla ett tag så man riktigt kan njuta av sommaren.
Kram Agneta

Evas Pyssel sa...

Oh vad roligt att du ska till RK i Växjö. Jag känner Vibeke . Vi var tillsammans hela resan till Slovakien förra sommaren. Och vi hade så jättetrevligt. Du måste hälsa henne så hjärtligt.
Ja midsommar och det kommer att bli en lugn tillställning hos oss. Du borde ha det också efter allt festande.
Kram på dig. Eva

Anonym sa...

Vilken fantastisk fin trädgård du har.
Det är nog många som kommer att bli glada över nallarna ni tillverkat.
Det är inte klokt vad tiden går fort.
Hälsningar från mig i Uppsala.
Margit(maxelonia)

Lisa i byn sa...

Vilket fint gullregnträd ni har. Vårat dog för några år sedan, men Stefan får inte ta ner det för mig, för Lotta tycker om att sitta där i.

ulla laiho sa...

Det var en vacker rundvandring i trädgården du bjöd på! Tycker till och med att maskrosorna är vackra.