Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

torsdag 17 april 2014

GLAD PÅSK...med eller utan fjädrar???

Skärtorsdagen idag och än så länge har jag inte sett en enda påskkärring, men dagen är ju inte slut än. Och skulle det komma någon (vilket jag tycker kan vara roligt, så finns det ett litet lager av godis i skåpet som jag ska dela med mig av).

Den här veckan har jag varit en dålig besökare hos er bloggare. Har haft fullt upp. Ska försöka läsa igen allt ni skrivit under påskhelgen. Våra extrabarn har varit hos oss sedan i söndagskväll och i går (onsdag) körde jag hem dem till sin mamma. Intensiva men roliga dagar. Det sista vi gjorde var att leta påskägg... godisägg. Min dotter hade gjort olika lappar, på varje lapp stod det olika ledtrådar som ledde fram till godisägget. Ledtrådarna hade hon hängt på olika ställen. Oj, vad barnen tyckte det var spännande.  Ett ägg hade hon gömt  i tvättmaskinen, ett i källaren på potatislådan och en i bilen.

I dag eller i morgon väntar jag hem alla mina stora barn. Ska bli roligt att få vara tillsammans allihop igen. Har varit och påskhandlat idag så nu är kylen välfylld.

En påskblomma och ett egentillverkat chokladkort ska jag ge min mamma och min syster som en liten påskpresent.


 Att påskpynta ute med fjädrar var inte så lätt när man har två busiga katter. Katterna tror att det är leksaker som jag har hängt upp till dem. Och när det blåser i fjädrarna har katterna jätteroligt när de ska försöka fånga dem. Vet inte hur många gånger jag har "bundit" fast fjädrarna igen.  De hoppar rätt upp i björkarna.


Min dotter har hjälp mig att göra en filmsnutt på katterna, men det blir inte riktigt bra, vet inte vad som är fel. Men om ni har överseende med "pilarna" så kan ni titta på filmen här.


För busiga katter har jag. På kvällen ställde jag ut den här krukan på altanen, orkade inte gå iväg med den till komposten just då utan tänkte göra det nästa dag. När dottern var uppe tidigt på morgonen, fick hon se vad katterna gjorde. Hämtade kameran och filmade de små busarna. Även den filmen blir konstig här på bloggen.



GLAD PÅSK  önskar jag alla er som tittar in på min sida.

19 kommentarer:

Jenny sa...

Katter kan dom! Vår minsting som väger 5 kg brukar lägga sig på de tunnaste grenar, hon tror att hon är en fjäderlätt kattunge, hon blir såååå förvånad när det brakar under henne.

Glad påsk!

Kram,
Jenny

Ingrid sa...

Tro jag det att det är oemotståndligt för katterna med de där fjädrarna.
Jag brukar sätta ut fjädrar i busken utanför köksfönstret, men i år blåser det så hemskt så det får vara.
Ha en fin fortsättning på påskfirandet.
Kram, Ingrid

Evas Pyssel sa...

Vad duktig du är att hitta på roliga saker med extrabarnen. Säkert mycket uppskattat !!
Katter ja, busiga eller "kolugna". Vår Eddie är nog av det lugnare slaget, men han är ju inte så ung längre.
Roligt att få hem alla barnen. Så blir det här med och kylen är full precis som hos dig.
Ha en riktigt trevlig och GLAD PÅSK önskar dig Eva

Monica sa...

Så roligt med ledtrådar i påkäggsjakten! Vi brukar bara gömma äggen...
Katterna är ju för roliga när dom jagar fjädrar och gräver i krukan!
En riktigt Glad Påsk önskar jag dig och hela din familj!
Påskkram, Monica

Nette Cecilia sa...

Kul med katterna ,glad påsk ,Nette

Eva Linnea sa...

GLAD PÅSK önskar Eva Linnea

Vform sa...

Glad Påsk till dig med!!
Trevliga bilder på busiga katter :)
Kram!

Bibbis blandning sa...

Jag älskar dina kattor. Så himla kul han måste haft med påskfjädrarna. Den andra kissen verkar var mer en som tittar på.
Hoppas ni får en fin påskhelg tillsammans hela familjen.

Syssis små funderingar sa...

Katterna tror nog att du har påskpyntat enbart för deras glädje :) Ha en fin påskhelg med de dina

Raija sa...

Fick mig ett gott skratt av dina buskatter som inte kan låta påskriset eller fjädrarna vara ifred. Jag har valt att inte ha några fjädrar alls, för annars skulle jag också ha likadant.

Ha en fin påsk med alla besök du kommer få.

Raija sa...

Fick mig ett gott skratt av dina buskatter som inte kan låta påskriset eller fjädrarna vara ifred. Jag har valt att inte ha några fjädrar alls, för annars skulle jag också ha likadant.

Ha en fin påsk med alla besök du kommer få.

ulla laiho sa...

Bus för barn och katter - bättre hem kan de inte få!

Ha en bra påsk!

Karin sa...

En riktigt trevlig och glad påsk önskar jag dig och hoppas att dina fjädrar får sitta kvar, men det verkar inte så troligt :) kram Karin

Äppelblom sa...

Så roliga bilder och film på dina katter.
Må så gott och Glad Påsk.
Kram

nattugglan sa...

Glad Påsk till dej...Häftigt med katterna som gillar fjädrarna!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja du det där med busiga katter, det vet jag vad det handlar om. Här är det inte till att tänka på att ha några fjädrar framme om man inte ska hyra en vakt förstås=) Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Fortsatt Glad Påsk!

Och vilka busiga katter du har, men dom är ju för söta, svårt att motstå dom och så har dom ju så kul dom små liven.

Vilken kul lek att leta påskägg, kan gissa att det var uppskattat!

Agneta kram

Birgitta sa...

Jag önskar dej en fortsatt trevlig Påsk. Vi har haft härligt solskensväder idag, 17 grader varmt.
Kram Birgitta

krokusgumman sa...

Hej!
Jag kikade din blogg och kunde inte hålla skratt när jag såg din fin katt hoppa på påskriset. Sååååååååååå gullig!! Jag älskar katter har 2.