Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 23 februari 2015

Packat och klart

Nu är det tyvärr inte jag som ska ut och resa utan min välfyllda kartong med hemstickade tröjor ska flytta hemifrån mitt pysselrum. Kartong nr 2 med 20 baby/barn tröjor och mössor i olika storlekar.
Idag tejpade jag ihop kartongen, och lämnade in den på Preem när vi hade simmat klart på badhuset.

Den här gången skickar jag till en bekant som arbetar i Indien. Hon är i Sverige en månad nu och bor hemma hos sina föräldrar i Umeå. Kartongen går till hennes föräldrar och så har tjejen lovat att ta med mina stickade tröjor till Indien när hon åker tillbaka i April. (Och då skulle man önska att man var ett av de små frimärken som sitter på kartongen, det skulle vara så roligt att få se barnen och deras föräldrar när de får mina tröjor)
Det är faktiskt lite svårt att skiljas från det man gjort, men hemma hos mig gör tröjorna ingen större nytta.


De två senaste tröjorna är stickade av det garnet jag fick av min generösa bloggvän Agneta.

I tidningen Land för någon vecka sedan hittade jag den här texten.  
 6 tecken på att du är garngalen
1. Du köper trästickor för att kunna sticka ljudlöst på bio.
2. Du lämnar ett spår av garnsnuttar och ludd
3. Du kan somna i fåtöljen och ändå fortsätta att virka
4. Du stickar en hel kofta bara för att du köpt så fiina knappar
5. Du spinner garn av ditt husdjurs päls
6. Du packar för utflykt. Lyfter ur chokladen för att få med en stickning.

Ja så är det med oss garntokar.

16 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Men så mycket fint du stickat och vilka fina knappar också. Jag vet att snälla Ewa skickade dig en stor hög! Den där gröna lilla jackan på översta bilden är ju sällsynt söt! Alla plagg är fina men ögonen fastnar ibland på något speciellt. Tänk små indiska barn i dom här jättefina kläderna! Så glada alla kommer att bli!
Och vilka roliga punkter du hittade i Land! Så sant!
När jag gick på högskola för länge sedan hade vi en kamrat som alltid satt och stickade på alla föreläsningar. Några föreläsare undrade lite över det, men hon hade stenkoll på vad de föreläst om och så stickade hon vidare!!
Du har bytt bort ditt fina hus i headern! Lika fint nu, men huset är magiskt!
Kramar stora

ulla laiho sa...

Vansinnigt fina tröjor - de små barnen blir avundsvärda och föräldrar stolta och tacksamma över så fina alster.

Omgivningen vid sjön är vacker men nog blir det bekymmersamt med båtarna, som nästan ser dränkta ut. Isens sprängkraft är stark och kan förstöra mycket.

Lisa i byn sa...

Så fina dina tröjor är!
Ha en bra dag!
Kram Lisa

Mandelhjärta sa...

Vad duktig och snäll du är! :) Jättefina kläder. Smart att skicka med någon du känner, så vet du att kläderna kommer fram. Dom blir nog glada för detta! :)
Roliga tecken på garngalna.. ;) Jag är nog inte riktigt där, men jag stickar gärna då och då.
Ha en trevlig dag! :)

Annelis hantverk sa...

Underbara små tröjor och varma mössor! alltid roligt att kunna ge till de som verkligen behöver och där det uppskattas. Jag är inte alls bra på att sticka men virka har jag börjat med och då blir det små mössor till barn i Lettland.
Ha en fin dag!

Monica sa...

Du är nog den mest generösa person jag känner! Fantastiskt med alla dessa tröjor och koftor, som du stickar och skänker till behövande!
Haha, riktigt så "garngalen" är inte jag, även om jag tycker om att ha ett handarbete på gång. Men jag minns, att på föräldramötena i en av döttrarna klasser, så var det en mamma, som alltid hade stickning med sig, vilket jag tyckte var rätt underligt på den tiden!
Ha det gott, kram, Monica

Evas Pyssel sa...

Du är ju helt makalös. När hinner du sticka så mycket. Du har ju lite annat att göra också. Du är verkligen beundransvärd . Tänk vad många barn som kommer att vara glada för en fin tröja.
Det där om garntokar var rätt kul. Förresten skulle du se alla på mitt stickcafé . Där tillverkas plagg efter plagg i väld<ns fart. Och idag räknade vi ihop att vi stickat omkring 100 disktrasor ihop.
Galet eller hur.
Kram Eva

Annika Christensen sa...

Jag skulle också vilja sitta i ett litet hörn och se barnen i de fina tröjorna.
Bra jobbat!
Allt gott
Annika

Solstrimmor sa...

Tänk att du kan sticka så fina tröjor och tänk så glada mottagarna kommer att bli! Den sista tröjan med sjalkrage är galet söt! Om jag hade garn så skulle jag skicka det till dig som några bloggvänner gjort.

Ha en fin onsdag!
Kramar från Eva-Mari

Raija sa...

Du är verkligen flitig och det är synd att du inte får se dem som får tröjorna. Glada lär de i alla fall bli.

Agneta sa...

Vilka gulliga tröjor du stickat, hur hinner du?
Ha en skön helg.
Kram Agneta

Evas Kvarnaro sa...

Hej, vilken rolig text, ja den bör väl stämma på dig, ja 'ni' är garntokiga
MEN mycket lyckliga, glada och generösa givare har jag förstått.
Ni ger med hjärtat, verkligen.
Man blir så glad att ni finns som kan och gör detta för andra behövande. Särskilt så här, när det går direkt till de behövande, utan 'mellanhänder' fastän det nu blir lite extra 'jobb' med att skicka paket m.m.
Du är en duktig rar person ska du veta.
Delad glädje är dubbel glädje, heter det ju, det stämmer till 100 %.

Trevlig helg,kram/ Eva

Unknown sa...

Oj oj oj vad du stickar!! Jättefina plagg dessutom. Kommer glädja och värma många små barn. Du är fantastisk.
Ha en härlig helg.
Kram Lotta

Rost och rädisor sa...

Förstår att det kan kännas lite svårt att skiljas från alla dessa skapelser. Oj, så mycket jobb Du lagt ner.
Ha det gott
Anette

Black Iris sa...

Den texten stämmer precis på oss som är lite garn-galna..
Så himla mycket fint du har gjort och så fint att du har ställen att skicka till där dina alster gör nytta.

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Tänk så många du gläder med dina fina tröjor. Du är så himla omtänksam!
Kram till dig och ha det gott!