Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

tisdag 11 september 2018

En helg på Senoren



Varje år i Augusti eller September månad har vi en församlingshelg med vår församling. 
I år blev det just den helgen som gått. Vi var på Senoren utanför Karlskrona. Jag anmälde oss tidigt för tänkte att det brukar vara trevligt, (men kan lova att jag velat fram och tillbaka många ggr)
Vädret var perfekt, varma fina sensommardagar, drygt 20 grader och solen sken. Regnade gjorde det på nätterna, perfekt, eller hur. På dagarna hade vi femkamp, quiz, undervisning. Och en massa god mat åt vi.
En sak jag oroat mig för var hur vi skulle bo, min man och jag hade hyrt en stuga på campingen, jag sa till de ansvariga att stugan måste ligga nära toan, eftersom jag har svårt att gå och måste upp och springa på nätterna.  Och vet ni, de fixar en stuga med toa i till oss. Rena lyxhuset, med sex bäddar. (finns bara två stugor med toa i) Alla var så omtänksamma....men sen kan jag säga att värken inte var snäll mot mig under helgen.

Helt vindstilla var det på fredagkvällen

På lördagen blåste det lite.

I går morse när min man kom hem från jobbet, stod det en stor häst på vägen utanför vårt hus.
Jag kände igen den, det var grannens häst, jag ringde till henne och hon hämtade den. I morse stod samma häst utanför vårt hus igen.
Fick en fin bild på den, skickade den till lokaltidningen och fick den publicerad idag. (Så i morgon får jag nog en Trisslott i brevlådan som tack för bilden)


Idag har jag plockat in mina chilifrukter från växthuset, delat dem och plockat ur kärnorna. Nu ligger de på tork, blir en god krydda att använda i maten sen.

Den här veckan är jag hundvakt åt Elsa. Dottern är på datakurs i Stockholm. Tyvärr orkar jag inte gå promenader med henne just nu, så jag kastar boll och frisbee på förmiddagen, så får övriga familjen promenera med henne när de vaknar eller kommer från skolan.

8 kommentarer:

Vform sa...

Verkligen snällt av värdfolket att ge er den bästa stugan! Då känner man sig uppskattad och välkommen! Ja, vilket väder vi haft, sommar ända tills nu för i dag har det både åskat och regnat här! Mätaren visar inte heller så höga siffror ... OJ, vilken stor häst, den skulle inte jag vilja ha i närheten! Trevligt att få bild i tidningen ... lycka till med lotten!
Hoppas värken din försvinner! Inte roligt alls ...
Sköt om dig!
Kram Vivan

Lisa i byn sa...

Det är hemskt med denna värk! Hoppas att du får bukt med den.
Kram

Monica sa...

Så skönt för dig att ni fick en stuga med egen toalett! Då blev det en liten semester att njuta av trots värken!
Grattis till bilden i tidningen!
Hoppas att du snart får höften åtgärdad!
Kram, Monica

Ingrid sa...

Så bra att det ordnade sig med boendet så att ni fick en stuga med toa. Det kan vara nog så besvärligt annars.
Så roligt att du fick ditt foto av hästen publicerad. Grattis!
Kram, Ingrid

Helena sa...

Bra att ni fick stuga med badrum och toalett. Allt som kan göra det lättare för dig är bra.
Chili som krydda har jag respekt för, men lagom mycket är gott.
Grattis att ditt foto kom i tidningen, det är fint. Hoppas du vinner mycket pengar på lotten.

Lilian Wahlqvist sa...

Jag sådde chili, men har inte sett till några ännu. Roligt att du fått en bra skörd ändå! Kram!

Bibbis blandning sa...

Nu har jag varit inne här hos dig och läst ifatt och tittat på dina fina foton.
Jag tycker så förfärligt synd om dig som har sådan värk. Det kommer att bli en befrielse när du fått din operation.
Tur att du har stor familj och att alla hjälps åt.
I vinter blir det finfint med golvvärmen. Den kommer du nog att njuta mycket av.

Lustigt att hästen kom tillbaka flera dagar i rad. Jättefint foto.

Nu hoppas jag att du får din operation inom kort så att du kommer igång igen med allt som du tycker är roligt.

Eva S sa...

Hoppas du får operation snart! Värk kan ta ner vem som helst!
Den hästbilden var ju helt underbart vacker!