Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 28 september 2012

Varför alltid på en onsdag????

Två onsdagar i rad har jag haft ont i huvudet, ja, nästan migrän....då kan man fråga sig varför det alltid kommer på en onsdag och inte de andra veckodagarna. I onsdags var jag med sonen till ortopeden, det var ingen trevlig resa med tanke på just migränen men jag hade trevligt sällskap av sonen.
På kvällen bröt förkylningen ut, igår satt jag och snörvla och snöt näsan, idag har jag lite ont i halsen, täppt i näsan men jag har i alla fall vikarierat på dagis, det gick bra.(ringde och kollade med personalen om det var OK att jag kom), men så skulle jag handla innan jag körde hem och trots att jag hade allt nedskrivet på handlarnota fick jag inte allt med mig hem. För nu är jag rejält trött i huvudet.

Ska försöka ta det lugnt i helgen....ha,ha...ska bara gå på marknad och om det blir fint väder MÅSTE jag ut lite i trädgården, det är ju hopplöst att få något gjort där pga. allt regnande.

Den här veckan har jag färdat en del handarbeten som legat ett tag. Här får ni se vad jag åstadkommit.

Nu är lönnlöven så där härligt fina i alla olika nyanser, så en stor bukett med lönnrosor gjorde jag och satte i vatten med glycerin i för att den ska hålla sig längre.

Kommer ni ihåg den blå barntröjan jag stickade till lilla Knut som föddes de sista dagarna i juli...? Nu har Knut fått en liten kusin som ska heta Sofia, hon föddes de första dagarna i september...och naturligtvis ska Sofia få en tröja. Jag stickade en likadan till henne fast i gammalrosa.

Så har jag haft en del barntröjor som legat halvfärdiga ett tag pga att jag inte haft några knappar till tröjorna. Men när jag skjutsade min mamma till frissan förra veckan gick jag in i tygaffären och köpte knappar. Så nu är de färdiga. Jag hittade en sida på facebook som heter SOS  barnhem, de skickar kläder till ett barnhem i Ryssland, så dit ska jag skicka de här tröjorna.

Första jultavlan är färdigbroderad och monterad, den här ska skänkas till vår tombola som vi har i min kyrka.

Snart är det vinter och det blir kallt så jag stickade en mobilvante till min mobiltelefon...dottern gillade den så jag fick sticka en till henne också, men det går snabbt, det gör man på en kväll.

Så är den stora frågan vilket handarbete jag ska börja på nästa gång.....

Vill passa på att önska er alla en Trevlig Helg och hoppas att ni har sluppit höstförkylningar.

20 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Få se om jag hinner göra lönnrosor över helgen det är fullt program och älgjakten börjar så det blir att vara på köksgolvet och passa med mat .Fönstren ser ut att behöva första hjälp också .Inte kul att ha migrän jag har haft den värsta sorten man kan ha nu har jag förebyggande medicin hela tiden ,trevlig helg ,Nette

Bea sa...

Hej!
Huvaliga...migrän är inget vidare, trots att inte jag har erfarenheter antar ja gatt det jobbigt.
Men flitig är du, stickar och syr...ja, hur hinner du?
Mobilvanten var riktigt söt!
Ha det gott /bea

Marie sa...

Så mycket fint. Gillade både lönnrosor, tomtetavlan och inte minst mobilvanten. Kram och så får vi hoppas att migränen inte kommer på besök igen. (vet precis hur du har det) Kram

Lilla Källängen sa...

Oj så mycket du har hunnit med och har du gjort rosor av lönnlöv?! Så fiffigt och så snyggt det blev...måste pröva det jag med;-)
Å vilket bra initiativ att skicka tröjorna till ett barnhem, där kommer de verkligen till nytta!
Ha en riktigt fin helg
Kram Anneli

sjusoverskan sa...

Hej!
Inte roligt att vara förkyld, hoppas Du snart mår bra!
Vad mycket Du fick färdigt och lönnrosorna...det har jag aldrig hört talas om...men läckra var de!
Kram och krya! Inger

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, man kan undra varför migränen kommer på samma dag....när jag arbetade typ treskift en gång i tiden och var ledig nån lördag in emellan, då kom den där migränen på den lördagen, det var bara så. Hoppas den har släppt nu och inte kommer tillbaka nästkommande onsdag.
Du har inga bra tabletter? Sumatriptan är suveräna, be doktorn om det.

Men du är ju otrolig, jag skulle vilja vara en liten fluga när du sätter igång att handarbeta så jag fick se hur snabb du är, du får alltid gjort så mycket och fint blir det också! Otroligt, jag måste organisera upp mig, det märker jag.

Fina grejer också! Tröjorna är för söta och den grönas mönster, rutmönstret är ju för mysigt. Tavlan är urgullig och mobilfodralet jättemysigt!

Och så dina höstrosor! Jättefina och är dom inte ovanligt granna i färgen i år?

Trevlig helg!
Agneta kramar

Rosor och Pioner sa...

Så mycket fint du gjort, den rosa tröjan känner jag igen...den har jag stickat några av.
Lönnrosor klarar jag tyvärr inte av att göra...men jätte fina är de.
Krya på dig
Ha en trevlig helg
Kram

Gunilla sa...

Vilka fina lönnrosor. Superfina.
Du är ju fantastisk på att sticka fina saker och att du ger bort allt är ju makalöst.

Ha en riktigt fin helg utan migrän.

X sa...

Krya på dig vännen! Vad flitig du är och så vackra saker du åstakommit. Har era Koi fått flytta in på garaget nu eller när är det dags?
Ha en fin söndag/Kram Lussan

Eva Linnea sa...

Du är verkligen flitig med dina stickor! Dina alster blir så fina. De barn som får tröjorna/koftorna kommer att bli både fina och glada, det är jag säker på.
Ja, visst är det himla trist väder, man har inte alls lust att fixa i trägården. Tur man har lite att göra inomhus också.
Krya på dig!
En härlig hösthelg önskar Eva Linnea

Raija sa...

Migrän är inte kul och hoppas du snart är bättre från förkylningen.

Lönnrosorna är helt underbara. Kanske jag ska försöka mig på något sånt.

Du har verkligen varit flitig med handarbete och de små tröjorna är jättefina. Likaså lilla tomtetavlan. Mobilvanten är kanske något man borde göra :-).

Ha en fin söndag.

Kerstin: sa...

Hoppas att du mår bättre nu. Det är inte roligt att bli förkyld.
JAg har varit borta ett tag från bloggvärlden men nu hoppas jag att tid/ork finns att kolla runt lite.
Härligt att se din kreativitet. Helt underbara alster.
Hoppas att du får en skön söndagseftermiddag/kväll.

Evas Pyssel sa...

Oj vad du har varit flitig...och ändå förkyld. Det är väl typiskt att bli förkyld den här tiden. Mobilvanten var urläcker och tomtetavlan med....och lönnrosorna. Så smart att du satt dem i glycerin. Jag har inte gjort några än. Men idag har vi rensat och grävt i vår trädgård. Känns skönt att det är gjort.
Kram Eva

Christina sa...

Hoppas att huvudvärken gett med sig och att förkylningen inte blir alltför jobbig! Jag har också åkt på en förkylning, just nu sitter den mest i luftvägarna med en hemsk hosta.
Lönnrosorna är som alltid underbara och som vanligt har du varit flitig med allt annat.
Vi har haft en jobbig men rolig helg i kyrkan, det är våra vaktmästarveckor och det har blivit en hel del kakbak och tillagning av pajer.
Ha det gott och hälsa familjen!
Kram
Christina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Men oj, så händig du är...så himla söt mobilvärmare! :o)
Krya på dig, migrän är INTE kul!



Lydia

Monica sa...

Oj, så mycket handarbete du hinner med! Och så fina saker du gör!
Den som vinner din jultavla kommer att bli jätteglad!
Hoppas att du kryar på dig och slipper din huvudvärk!
Kram, Monica

Black Iris sa...

Men jösses, är det du som ska få igång mig igen.. Det spritter minsann i pysselnerven nu när jag ser allt du har fått till.. Den där mobilvanten blev jag speciellt förtjust i..

Kram Maidi

skifferhuset sa...

Migrän har jag inte men vanlig huvudvärk brukar jag dras med titt som tätt! Vad olika saker du pysslar med, hur hinner du!? Ha en fin kväll! Kram Iréne

Äppelblom sa...

Hoppas du mår bättre från din förkylning.
Så mycket fint du stickat.
Så läskigt med snokboet - givetvis är de ofarliga, men allt som ringlar ger mig rysningar.
Ha det gott och kram!

Solstrimmor sa...

Du är verkligen flitig med stickorna och synålen! Tänk att du skänker dina söta barntröjor till behövande! Bara dom med stort hjärta gör så, heder åt dej:)
Lönnrosor har jag tänkt göra varje år men har inte kommit till skott. Kanske nu?

Kram och ha det gott! Hoppas migränen håller sej borta i morgon onsdag!!
Eva-Mari