Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

söndag 4 maj 2014

Vårtecken - sista veckan för i år

Här kommer årets sista inlägg från vårteckensutmaningen 2014. Och hos mig känns det mer som försommar än vår nu. Ett Stort Tack till Annika som har hållit i utmaningen i år också...titta in till henne så hittar ni fler deltagare som visar vårtecken.

Som vanligt blir det många bilder från min trädgård. I går när jag var ute och sådde i trädgårdslandet hörde jag göken, ett fint vårtecken tycker jag.
 Plommon träd och "russinträdet" blommar ikapp i trädgården....Kommer inte ihåg vad russinträdet heter just nu, men ett annat namn har den)


Min lunddocka med vita blommor har slagit ut, den finns i blå/lila blommor också, den skulle jag gärna också vilja ha.

Ni som följt min blogg ett tag, vet att jag fick ett kastanjeträd med rosa blommor, när jag fyllde 50 år, det är tre år sedan och i år är det första gången den ska blomma. Jag ser med förväntan fram emot att blommorna ska slå ut.

 Mandelblom

Nunneört

 En liten smultronblomma

Så här grönt och fint är det hos mig.

20 kommentarer:

Agneta sa...

Vilka fina bilder från din trädgård. Russinträd har jag aldrig hört förut. Alltid spännande med nya växter och träd. Det måste jag googla på.
Kram Agneta

Eva Trillian sa...

Det ser faktiskt mer ut som sommar än vår hos dig :) Vackert grönt!

Bibbis blandning sa...

Tack för fina härliga bilder. Du har då så vackert i din trädgård. Det är fantastiskt med människor som har gröna fingrar. Mina föräldrar hade det men jag fick inte det minsta med när just den kunskapen delades ut.
Därför är det fint att se hur andra har det och hur ni lyckas få till det.

Fröken Pysseltanten sa...

Du har så¨otroligt vackert hemma hos dig och så många fina vårteken så man blir salig av att se det :)

Evas Pyssel sa...

Spännande med kastanjen !! Och snart slår de rosa konvaljerna ut också. Den gula nunneörten får mig att tänka på min farfar. Han hade sådana runt hela stenfoten på huset.Jag har sådana och även vita och de trivs vid stenfoten här också.
Bär mina tomater ut och in. Fy vad kallt det är på nätterna.
Kram Eva

Monica sa...

Vilket vackert hus ni har! Jag gillar verkligen de fina fönsterna i gaveln!
Det ser verkligen ut som försommar hos dig också, så fint det blommar!
Ha en skön ny vecka!
Kram, Monica

Ingrid sa...

Så många fina vårtecken. Det är en härlig tid nu och allting blommar och grönskas.
Ha en fin vårvecka!
Kram Ingrid

Hjärtruds Stuga sa...

Visst är det härligt grönt allt just nu. Tycker också att det mer är som försommar än vår. Såg att löjnantshjärtanen slår ut vilken dag som helst.

Ha en fin vecka

Kram Karin

Black Iris sa...

Visst har du det grönt och fint.. Hela din trädgård är så fin och även huset..

Kram Maidi

Lisa i byn sa...

Det är ju så vackert i våran natur!
Kram

Vform sa...

UNDERBART ...
Allt detta får vi lov att vänta på ännu ... senaste dagarna med både snö och hagel, även minusgrader nattetid! Så här går allt sååå långsamt just nu!
MEN den som väntar på något gott ...
Önskar dig en fin vecka!
Kram Vivan

ulla laiho sa...

Det är så vackert och välvårdat hos dig med underbara växter.

Det känns lite tidigt att avsluta vårrapporterna.Det är som den har knappt börjat hos mig med frostnätter och kalla vindar dagtid. Så olika kan det vara, när man bor i ett avlångt land.

Syssis små funderingar sa...

Vackert med försommargrönska :)

Rost och rädisor sa...

Fina vårtecken och du har det så mysigt. Gillar verkligen stenmuren längs vägen.

Allt gott
/Anette

Solglittret sa...


Kikar in för en vårhälsning ♥
~Kram Lollo~

Snäckskalsdalen. sa...

Men du, så otroligt vackert huset är, har det alltid haft så fina fönster och spets på vindskivorna. Nu får du ta och börja visa ditt hus också! Ordentligt! För det ser så där fantastiskt läckert ut. Att det är fint visste jag, men jag har inte sett dom här detaljerna tidigare.

Russinträd, vad kan det vara?!

Tänk att ni har så gott väder, det har inte vi, det är bra kyligt här och nu har det regnat. Men det är tack och lov, för det är så torrt ute..

Agneta kram

Jenny sa...

Otroligt vackert hus!!! Vad spännande med kastanjen, fina bilder du visar, har varit kul att se allas vårtecken även om jag inte deltog själv.

Kram,
Jenny

Mor Tuta sa...

Fina bilder från din trädgård. Det är så härligt när allt spirar och slår ut i blom. Fast nu har våren tagit en paus, här i.af. Det regnar en hel del, men det behövdes verkligen, så torrt i marken. Väntar på lite sol och värme nu igen så vi kan ge oss ut i naturen igen. Det står en cykeltur på ca tre mil på tur tillsammans med våra vänner.
Ha det gott. Kram

Huset bakom lindarna sa...

Så fint det blommar hos dej! Här har det efterlängtade regnet kommit, fast nu såhär när det regnat hela dagen tycker jag det räcker! Fast det ska visst hålla på några dagar till, jag får det nog blött när jag ska så för det har jag inte gjort än, men göken har jag hört i alla fall!
Kram/Finas mammis

Annica Östlund sa...

Vad vackert det blommar hos dig och vad roligt att du äntligen ska få se kastanjeträdet blomma...den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =)
Jag har längtat efter att få komma hem och se min trädgård efter två veckor i Indien, men eftersom det varit kallt sedan jag åkte är jag rädd för att det inte skett någon utveckling där. Men jag hoppas vädret skärper till sig och återkommer med lite sol och värme igen.
Hoppas du får en fin avslutning på veckan!
Kram Annica