Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 13 december 2013

Lucia

Jag har tittat på ett stämningsfullt Luciafirande på TV. Det blir nog det enda luciaframträdande jag ser i år.
Om en liten stund ska jag njuta av ett lussefika i min ensamhet. En kopp te och lussekatt/pepparkaka får det bli idag. Annars brukar jag bara ta en slät kopp te utan tilltugg, men får festa till det lite idag.
Just nu är jag hundvakt men lill-matte är på väg hem från tandläkaren nu.
I eftermiddag ska jag besiktiga bilen, man kanske skulle spöka ut sig som tärna eller lucia. Neeej, så roligt ska vi inte ha.

Så vill jag önska er alla en trevlig luciadag.


17 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Visst är det så att på Luciadagen då unnar man sig en pepparkaka och en lussekatt till morgonkaffet!
Det var en fin Luciamorgon framför TVn även här!
Önskar dig en fortsatt fin Luciadag och nog vore det väl roligt om du kom i Lusselinne till besiktningen!
Kram M.E

Monica sa...

Det verkar bara vara jag, som inte har sett Luciamorgon på TV!!!
Så dags hade jag inte stigit upp...
Men jag kan se reprisen ikväll!
Ha en fin Luciadag och lycka till med besiktningen!
Kram, Monica

Nette Cecilia sa...

Lugnet efter stormen här med solsken så en fin dag .Trevlig Lucia till dig med ,Nette

Hanna sa...

Ha en fin lucia!
Kram
Hanna

Lisa i byn sa...

Ha en trevlig helg!

nattugglan sa...

Här är det lugnt nu efter nattens storm..fyfabian va det har blåst. Javisst måte man unna sej pepparkakor på lucia.. vi äter det redan i början av dec..det är ju så gott.Ha en bra luciadag!

ulla laiho sa...

Monica är inte ensam om att missa morgonprogrammet på TV - jag sov också. Pepparkakan åt vi till kaffet på maten.

Hoppas att de är snälla mot bilen på besiktningen.

Ha en fortsatt bra Lucia!

Gunilla sa...

Önskar dig en riktigt fin lucia kväll.
Jag har jobbat på dagis idag. Efter en lång frånvaro så känns ett par timmar ganska trevligt.

Ha det gott

Agneta sa...

Hur gick det med bilen, klädde du ut dig till Lucia?
Jag får besök ikväll av Lucia och i morse var det Lussefirandet på jobbet.
Kram Agneta

Barbro sa...

Vi hade ett fantastiskt luciaprogram i kyrkan i morse. Inte bara föräldrarna som hade tårar i ögonen...

Evas Pyssel sa...

Det var ett riktigt fint luciatåg på teve. Med kaffe och en lussekatt blev det en bra start på dagen. Jag tycker du skulle klätt it dig till lucia . Hoppas att det gick bra med bilen ändå.
Ha en fin helg. Kram Eva

Jenny sa...

Låter mysigt! I morse hade jag gett halva mitt kungarike för att få stanna hemma och titta på lucia på tv:n och bara mysa. Får mysa ikväll istället. Önskar dig en trevlig luciakväll, med eller utan glitter i håret ;)

Kram,
Jenny

Karin sa...

Hoppas att du har haft en riktigt fin Luciadag. TV Lucian missade jag helt men ett fantastisk tåg med stjärgossar och trummande tomtar hade vi på jobbet så det var kul. Kram Karin

Ingrid sa...

Vilken tur vi hade Anne-Lie att våra bilar gick igenom den årliga kontrollen. Ha en fin fortsättning på Luciakvällen och en trevlig tredje advent.
Kram, Ingrid

Syssis små funderingar sa...

Jag var med 5-åriga kusinerna i kyrkan och titta på Lucia. Stämningsfullt och vackert :)

Anonym sa...

Missade Lucia firandet på jobbet, har varit ledig i ett par dagar.. hade hoppats att L skull överraska mig som lucia, men han sov.
Ha en härlig helg!
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas det gick bra på besiktningen. Det är nåt som jag aldrig gjort i hela mitt liv och skulle jag bli tvungen att göra det så skulle det ta emot. Jag skulle bli knasig om dom knackade på min bil under och så där som jag har hört att dom gör.....

Liksom Monica Tjernhus såg jag inte heller några Lucior på tv. Jag är inte heller vaken så dags. Dom får sätta in en nattlucia för Monica och mig.

Nu är jag däremot trött fastän klockan inte är så mycket.

Så, nattkram från
Agneta