Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

måndag 23 december 2013

Min bästa julklapp

Nu är snart allt klart hemma hos mig också. Just nu står skinkan och kokar på spisen, temperaturen har kommit upp till 60 grader ...en stund till sedan ska den griljeras i ugnen. Golvet är nytorkat och den hemvävda jultrasmattan som min svärmor vävt till mig ligger på köksgolvet...den kommer bara fram till jul.

Första kulan i granen har gått i kras av en hundsvans som viftade förbi.

Idag är det "lille-julafton" för mig, jag har fått en jättefin julklapp. Jag har fått ett nytt jobb. En ny utmaning och jag hoppas och tror att det här kommer att bli jättebra....jag ser fram emot att börja på det här jobbet.
Hösten har varit otroligt tung och jobbig för oss och glädjen har försvunnit pga. att en viss person talat illa om oss bakom ryggen på oss. Och det värsta av allt är att han ljuger. Men idag ser vi lite ljusare på tillvaron igen, det finns andra människor som tror på oss.

Till sist vill jag önska er alla en GOD JUL!

34 kommentarer:

Syssis små funderingar sa...

Men jösses vad tråkigt med elaka tungor:( har vuxit upp på en liten ort och vet hur illa det kan göra.... Bra med ljusglimt. God Jul, julkramar

IreneL sa...

Grattis till det nya jobbet!
Jag önskar dig en riktigt God Jul!

Melody and M.E sa...

Men stackars er... det finns ju inget värre än att bli utsatt för lögner och elakt förtal. Även om man själv vet att det är lögn, så tar det på krafterna och psyket att bli utsatt för sådant.
Får gratulera till ditt nya jobb och önskar dg och din familj ett Gott Nytt År med mycket frid och glädje.
Och så önskar jag er förstås en riktig GOD JUL!
Kram M.E och en julpuss från Melody förstås!
Nu ska vi klä granen...

Solstrimmor sa...

Det finns inget bättre än framtidstro! Grattis till nya jobbet, vilken energrijulklapp du fått:) Strunta i illvilliga människor, ni vet ju hur det ligger till och gläds nu åt julen och det nya året... som blir så mycket bättre!!

God jul och lycka till!
Julkramar från Eva-Mari

Nette Cecilia sa...

Fy för elaka tungor ,hoppas det blir bra med nya jobbet ,Ha en fridfull jul ,Nette

Nette Cecilia sa...

Fy för elaka tungor ,hoppas det blir bra med nya jobbet ,Ha en fridfull jul ,Nette

Anonym sa...

fy för dumma tal..stå på er..o sen gör som jag in genom ett öra ut genom ett annat.. hihi.. nu har jag orkat dammsuga hallen o toan..bara köket kvar..o sen får resten va till januari...jag är tung i huvudet ännu..o snoren rinner nu..Skall ha mat imorgon..tror det blir Michaela som kommer för Annicas kommer ju inte "hem" de är ju i Sverige..o9 karolinas skulle äta vid svärmor..Kramar till dej o önskar en god jul./Christine i nattugglan

Jenny sa...

Usch vad tråkigt att höra att ni drabbats av en sån hemsk person. Avundsjuk kanske? Vem vet. Stort grattis i alla fall till nytt jobb, önskar dig all lycka till där och en riktigt god jul!!!

Kram,
Jenny

Ps. Här gick två kulor i kras när grabbarna klädde granen. Tydligen var det väldigt kul, för de låg i varsin liten hög på golvet och tjöt av skratt. Lättroade ;)

Lisa i byn sa...

Gratis till jobbet!
Trist med skitprat och lögner, förstår att detta är jobbigt.
Många styrkekramar, och God Jul!

Vform sa...

Annelie, jag hoppas och tror att ditt nya jobb blir bra! Grattis!
Försök att inte bry er om allt struntprat! Ni ser framåt ...
Önskar dig och din familj en Riktigt GOD JUL!
KRAMAR!!

Monica sa...

Så tråkigt och förargligt att någon baktalat er! Tur att de flesta genomskådar sådana lögner!
Stort grattis till ditt nya jobb! Har jag rätt om jag gissar, att det har något med vård att göra?
Till sist vill jag önska dig och hela din familj en riktigt God Jul!
Julkram, Monica

Annica Östlund sa...

Grattis till det nya jobbet, verkligen superkul! Usch vad jobbigt med folk som talar osanning och svärtar ner andra människor, hoppas verkligen ni repar er!
Önskar dig och dina nära en riktigt God Jul!
Kram Annica

Hanna sa...

Fy så tråkigt med folk som pratar dumheter, usch.
Men roligt med nya jobbet.
Ha nu en fin julafton!
kram
HAnna

Karin sa...

Men vad kul med ett nytt och kul jobb till dig det var verkligen en bra julklapp, hoppas att det tråkiga som varit har fått ett slut, fy vad ledsamt. En riktigt härlig julkram till dig, Karin

mormor sa...

Kan bara instämma i tidigare kommentarer ang den där hemska människan som baktalar er.Sånt kan ställa till stor skada -innan det avslöjas för folk vem det är som har fel. Och det tar på krafter, energi och humör. Men så småningom brukar sanningen komma fram. Ge inte upp! Bra att ni har vettiga människor runt er.Försök glömma bekymren över jul o ha det riktigt bra tillsammans. o Grattis till jobbet.
Kram Monika.

Eva Trillian sa...

Grattis till nya jobbet! Önskar dig en Riktigt God, Välsignad, Jul!

Bibbis blandning sa...

Jag hoppas att du och din familj får en riktigt God Jul och att ni kan koppla bort allt otrevligt och bara njuta av samvaron.
Grattis till nya jobbet. Det var ju toppen.

Berit sa...

Detsamma!!Jag önskar dig en underbar och strålande jul.

ormbunke sa...

Julkramar till dig och önskar dig Ett Gott Nytt År.

Agneta sa...

God Jul!
Kram Agneta

Gull-Britt sa...

Grattis till det nya jobbet. Hoppas att du kan försöka glömma förtalet det finns alltid människor som pratar illa om andra
En god jul och ett gott nytt år önskar jag dig Gull-Britt

Unknown sa...

Önskar dig en riktigt God Jul vännen mys med familjen kramar Beijan

annika sa...

God fortsättning på julen!
Visst är det jobbigt med energitjuvar som lever på falska
förutsättningar. Nej de får leva på något annat!
Kul med nya jobbet....nya utmaningar.

Kram
annika

lavendia sa...

Grattis till nytt jobb! Det låter ju verkligen för trist med sådana arbetskamrater. Det kan bara bli bättre. Fortsatt bra julhelg!

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet och ha en God fortsättning på julhelgen!
Kram Birgitta

Eva Linnea sa...

God fortsättning på julen och ett gott nytt (arbets-)år önskar EL

Ingrid sa...

Varmt grattis till den nya jobbet!

Ha en god fortsättning på julen!
Kram, Ingrid

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Och vilken julklapp, ett nytt arbete, jag är så nyfiken, så! Så spännande och det roliga är att du låter så glad. Så kanske du kan lägga dom elaka orden bakom dig, eller få ännu mer kraft och ta itu med den eländiga människan.
Hoppas det har varit riktigt bra dagar nu!
Agneta kramar

Carita Liljendahl sa...

Oj vad roligt med ett nytt jobb, en sådan härlig utmaning.
Fnissade till då jag såg julgranskulan som svansen svept ner. En sådan svans kan man ju inte bli arg på :-)

Black Iris sa...

Grattis till det nya jobbet. Människor som pratar osanningar bakom ryggen kan man verkligen vara utan.. Hoppas allt löst sig och att du nu mår bättre..

Kram Maidi

Gunilla sa...

God fortsättning på det gamla året.
Och så spännande med ett nytt jobb att se framemot.
Lycka till.

Kram

Birgitta sa...

Grattis till nya jobbet. Roligt när det händer positiva saker och inte bara tråkigheter. Ska bli roligt att höra om ditt nya jobb.Har tagit det väldigt lugnt i jul, har inte orkat med annars.vi har väldigt trist väder med regn.
Många varma nyårskramar Birgitta

Birgitta sa...

Grattis till nya jobbet. Roligt när det händer positiva saker och inte bara tråkigheter. Ska bli roligt att höra om ditt nya jobb.Har tagit det väldigt lugnt i jul, har inte orkat med annars.vi har väldigt trist väder med regn.
Många varma nyårskramar Birgitta

Eva Linnea sa...

Hej! Det blandas båda sorg & glädje hos dig. Mest glädje ... Så sorgligt med vännens tvillingar. Är det någon mening med allt? Jag undrar!
En sjön fortsatt helg önskar EL