Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

söndag 20 januari 2013

Nya gardiner och biobiljett

Först vill jag säga ett STORT TACK till alla er som skrivit en kommentar i mitt förra inlägg. Ni är så härliga, TACK för alla omtänksamma ord ni skrivit det värmer mitt hjärta.Och TACK till er som skickat mail. Dagarna går upp och ner vissa dagar går jättebra andra dagar vill man bara gråta.

Äntligen har jag hittat ett par gardiner som jag tycker om och som passar i mitt kök. Jag beställde dem från Jotex och hämtade ut paketet i torsdags. Jag köpte ett par panelgardiner, en kappa och så metervara att sy cafégardiner av. Jag blev lite besviken på panelgardinerna när jag plockade upp dem. Jag hade beställt dem  2.20 långa, strök dem och hängde upp dem, men då var den ena gardinen 2cm längre än den andra, alltså 2.22 och släpade i golvet. Fick ta ner dem igen, och sy upp dem i rätt längd, strök dem igen och hängde upp dem. Då såg jag att kanalen upptill inte var rak utan sned Och "kryddburkarna" som är motiv på gardinerna hängde snett. Fick ta ner dem en gång till och sprätta upp kanalen och sy den rak. Höll på nästan hela dagen med gardinerna. Jag brukar vara så nöjd med att handla från Jotex. Men, men nu är alla ändringar gjorda och gardienerna hänger på plats och jag är nöjd.


Buketten ni ser på bordet har vi fått av min mamma. En bukett med vinröda nejlikor, brudslöja och några kvistar grönt. En "krya-på-dig" hälsning till sonen och en omtanke till hela familjen för det jobbiga vi gått igenom i veckan.

Sonen opererades i måndags. Han har så ont i sitt ben, är svullen och idag börjar tårna bli lite blåaktiga. Jag bad honom ringa sjukvårdsupplysningen och fråga vad vi ska göra. De sa till honom att äta sina värktabletter som läkaren skrivit ut åt honom (han vill inte ta dem för han mår illa och får huvudvärka av dem) och så måste han röra mer på benet.

Idag har missionsrådet samlats hemma hos oss. Vi är en liten grupp som träffas var tredje månad och så brukar vi bjuda varandra på middag. Idag var det min tur att ha samlingen hemma hos oss . Vi var 13 personer på middag. Jag bjöd på Flygande Jakob och fruktsallad till efterätt. Tur det inte var igår de kom för då hade jag inte fixat någon middagsbjudning. Då grät jag floder igen, saknade min hund så.

Veckan som kommer är en intensiv vecka för mig, men jag ska ändå försöka baka lite bröd, det får bli imorgon, för då är jag hemma hela dagen, dottern ska lämna blod på blodgivarcentralen, tisdag ska jag skjutsa min mamma till frissan, passar på att handla lite då också. Onsdag ska bilen och släpet in på verkstaden, torsdag ska vi köra till Eksjö på nätverksmöte.

Igår hade jag den här vinterbilden publicerad i vår lokaltidningen. När man får med en bild i tidningen får man en biobiljett som Tack. Så den dimper väl ner i brevlåda en dag i veckan.
I onsdags morse hade vi -18 grader ute, det blev en fantstisk dag med strålande sol, jag var ute och fotade lite på eftermiddagen...så här kommer några bilder från den fotorundan.






25 kommentarer:

Hanna sa...

Fina foton. Idag har vi varit ute och åkt pulka, men det var mycket kallt och blåst, så det blev inte långa stunden.
Kram
Hanna

Bea sa...

Trist när inte det man köpt är just som man tänkte sig, men händig som du är fixade du det :)

Ja oj, så lessen man kan bli för sina älsklingsdjur, det är både med och mot. Vår lilla vovve var illa däran för en tid sen och våra tårar trillade, men den gången klarade hon sig, men, men... vill inte tänka tanken att vi en dag mister henne! Men förnuftet säger naturligtvis att det kommer en sån dag också.
Varm kram /bea

Ingrid sa...

Det är lite otäckt när det blir så kallt, men du fick till fina bilder i alla fall.

Jag förstår att det är tufft nu när du saknar din hund så mycket, men du verkar ha fullt upp och det skingrar väl tankarna en del i alla fall.

Hoppas att det ordnar sig med sonens ben!

Ha en fin fortsättning på söndagen!
Kram, Ingrid

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till fotot och biljetterna! Man förstår att den bilden blev belönad så fin som den är.

Vilket joxande med gardinerna, det hade nog jag gett upp, men du är tålmodig. Och så blev det ju så fint också, härliga färger.

Underbara bilder dom andra också, förresten! Och vilket väder ni hade!

Agneta kramar

Nette Cecilia sa...

Det är nog så med dom här färdigt förpackade gardinerna nästan alltid är det något med dom .Värkmediciner är det viktigt att man äter efter operationer det hindrar inflamationer och man blir snabbare bättre .Härlig bild du tagit ,kram Nette

Syssis små funderingar sa...

Vad tråkigt med gardinerna, jag har beställt nästan alla mina gardiner från Jotex och haft tur med dom. Kallt har vi haft, i går på lördagen hade vi -27,1 på morgonen och jag tyckte det var lite väl mycket. Härliga bilder du fångat.

Agneta sa...

Grattis till biobiljetterna, det har kommit många filmer som har premiär nu så det är bara att välja och vraka. Gardinerna blev ju fina till slut.
Kram Agneta

Eva Linnea sa...

Vilka fantastiska vinterbilder du har tagit!
Jag har beställt en del från Jotex och varit nöjd. Man blir ju så besviken när man har sett fram mot att få lite nya saker, och så är det en massa krångel och fel. Alla är nog inte så envisa som du som håller på tills du är nöjd eller är sykunniga. Jag tror att många kastar grejer som blir tokiga så här, i stället för att skicka tillbaka. Det är för mycket jobb.
/EvaLinnea

Rosor och Pioner sa...

Ibland är det tur att man är händig, tråkigt när det händer men resultatet blev ju bra och du fick jättefint och vårlikt i fönstren.
Grattis till biobiljetter.

En stor kram till dig.

Kerstin: sa...

Vilka fantastiska vinterbilder du har. Fördelen med kyla och snö är att allt blir så vackert.

Unknown sa...

Gardinerna var jätte snygga särskilt nu när du har fixat till dom, häftiga med kryddburkar. Men det är inte roligt att börja ändra på något som ska vara klart. Vilka mysiga bilder själv har jag knappt fått ut näsan i helgen hua va kallt. Du har en fullspäckad vecka din stackare. Önskar dig en härlig vecka kram Beijan

nattugglan sa...

jag tänker på dej (er) o din hund..det tar ett tag o så blir det bättre...Va kul med bild o biobilj!!Sonen ska nog äta sina tabl..vår dotter blev op i hälen..o hon tänkte oxå lämna bort dem..men foten svullnade opp o det blev lite illaluktande,,så hon va o visade opp det o då sa de att tab ska ätas!!det är ju inflamationshämmande.Fina gardiner från Jotex..jag brukar oxå best från jotex..men har bara fått bra saker hittills...ha en bra vecka.

Evas Pyssel sa...

Jag gillar dina gardiner. Synd att du fick så mycket jobb med att sy om. Men det var det värt.
Den där buketten är ni värda hela familjen med all bedrövelse ni haft.Tankarna har gått till er flera gånger den här veckan.
Bilderna från naturen var riktiga 10poängare. Roligt att du fick en publicerad.
Hoppas du får en bra vecka. Kram Eva

Birgitta sa...

Fina vinterfoton du tagit. Gardinerna blev ju bra till slut och det är väl det viktigaste.
Vi har haft kallt en hel vecka nu med -22 grader vissa dagar. Jobbigt att vara ute då. Jag har dessutom haft hand om djuren ett par dagar och blev helt slut av allt det tunga arbetet som jag inte är van vid.
Önskar dej en härlig vintervecka.
Kram Birgitta

Monica sa...

Så roligt att din bild kom i tidningen! Grattis1 Jag har också tagit en bild, som ska komma in i vår lokaltidning, men inte får jag någon biobiljett...

Så jättefint det blev med dina nya gardiner! Så snyggt med samma tyg i cafégardinerna och dom långa! men vilket jobb du hade med dem! Egentligen skulle du klaga och få pengarna tillbaka...

Ha nu en skön vecka, kram, Monica

Anonym sa...

Klart man tänker på dig i den svåra stunden som det är att mista en hund....Skönt ändå att det finns dagar nu som känns liiite bättre.

Jotex det är bra det!!
Men du hade en väldans otur där...så synd och tråkigt och vilket jobb du fick...sånt där är ju bara så frustrerande! Där handlar jag också väldigt ofta när det rycker i "gardintarmen"...hihi..
De har ju såå mycket fint och till skapliga priser ..alltid lika spännande när det kommer paket därifrån :)Men då ska det ju naturligtivs vara okey.

Ojoj så vackra bilder du visar...vinter när det är som vackrast.

Önskar dig en finfin vecka vännen
Ta hand om dig
Ann-Louisekram


Helena sa...

Vad roligt med ett foto i tidningen, och biobiljett som tack. Du tar fina foton, man riktigt känner hur kallt det är...
Jag beställde 3 gardinkappor på Jotex, och var så nöjd. Billiga var dom också, och det är ju ett plus.
Hoppas veckan blir bra, och sonens ben blir bättre.

Raija sa...

Jättefina gardiner och synd att det blev så mycket jobb för att få dem fina. Jag har också handlat en del därifrån och alltid varit nöjd.

Grattis till att få med bilden i tidningen :-) och den var jättefin.

Förstår att sorgen kommer titt som tätt nu och att saknaden är stor...kram

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Fine gardiner. Godt du selv kunne ordne dem.
Gode billeder.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig dag.

Äppelblom sa...

De gardinerna har jag också tittat på, men jag har inte kommit till skott ännu. Snart finns de väl inte kvar tänker jag.
Ha det fint och kram!

skifferhuset sa...

Så mycket ni har gått igenom sen jag var hos dig, stor kram till er, vet precis hur det känns att få ta farväl av sitt älsklingsdjur, jag kan inte åka med ens utan mannen får göra det! Vilket besvär du haft med gardinerna, Jotex brukar ju vara sååå bra med gardiner, men snyggt blev det när du ändrat å fixat! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

X sa...

Så fina bilder du tagit och jag tycker oxå nya gardinerna passade perfekt i ditt kök.

Tråkigt att läsa att din hund gått ur tiden, förstår att det är jobbigt....

Skickar med ett krya på dig till sonen och hoppas att du får en fin dag vännen!

Kram Lussan

Black Iris sa...

Jag förstår verkligen om du är lite besviken på Jotex nu.. Du hade ju nästan mer jobb än om du skulle sytt dom från början..

Kram Maidi

Anonym sa...

♥Kikar in igen för att önska dig fortsatt fina vinterdagar♥

Tack för alla fina kommentarer du delar med dig av till mig :)

Ann-Louisekram

Lilian Wahlqvist sa...

Fina gardiner! Kram från Lilian