Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

torsdag 31 januari 2013

Tio Guds bud

Är detta 2013 års version av budorden????

Första koftan klar och jag har använt knapparna jag vann på Tradera. Är så nöjd både med knappar och kofta.

Nu är klockan 10 på förmiddagen och jag har städat klart nedervåningen på huset. Undrar vad jag ska göra resten av dagen. Jag har lite småplock att göra. Först ska jag doppa en krukväxt i såpvatten, såg det var ohyra på den, och så ska jag ta spis-svärta på vedspisen, så den blir lite finare...sen får vi se.
Men först en kopp te.

18 kommentarer:

Vform sa...

:O)... önskar dig en skön dag!!
Koftan blev superfin och säkert spisen också!
KRAM ♥

Hjärtruds Stuga sa...

Underbart fin kofta du stickat. Knapparna blev liksom ett extra smycke. Den som får den kommer bli så glad.
Härligt med en dag att forma efter eget tycke.

Må så gott

Kram Karin

Ingrid sa...

De tio buden kan tydligen se ut på lite olika sätt!

Jag kanske skulle haft med mig den här versionen igår eftermiddag.

Koftan ser ju jättefin ut.

Kram, Ingrid

Helena sa...

Ja budorden har förändrat sig och blivit "annorlunda". Vilken fin barntröja, och knapparna gjorde det lilla extra. Vad flitig du är, hoppas solen tittar fram idag också.

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken rolig tolkning! Jag gillade nr 7 bäst, det var nästan liksom lite rätt men inte ändå.....

Du är så flitig och du funderar på vad du ska göra och sen gör du det verkligen, sån är inte jag, men jag skulle gärna vilja vara lite så.....det blir för mycket hippsanhappsan med mig ibland. Jag är såpass vuxen att jag borde kunna skärpa till mig, men ibland går det inte.

Men te, det låter gott, det!

Kramar

Anonym sa...

Haha det var härliga budord..hihih..
Tack för att du gjorde mig på gott humör...

Jättesöt tröja du gjort..så duktig du är att sticka :)

Önskar dig en fin avslutning på veckan
Ann-Louisekram ♥

Monica sa...

Haha, jag kunde inte låta bli att skratta åt "budorden"! Ungar är för roliga och uppfattar saker på sitt eget sätt!

Nu har jag börjat sticka på pippikoftan till mig själv! Den blir ljusgrå med svarta och vita ränder. Har just avslutat bakstycket.
Tack än en gång för mönstret!

Så har jag gått en kort promenad ner till stranden, för att se om isen var kvar (och det var den) i detta varma väder. Vi har 7 plusgrader och sol idag, men det blåser jättemycket, så jag gick hem igen.

Må då gott, kram, Monica

Gunilla sa...

Vilka härliga budord.

Du är fantastiskt duktig på att sticka.
Jag får kanske ta upp det igen när jag blir friherrinna i höst.

Jag får söka något som jag kan sticka till mig själv. En kofta kanske om jag hittar något snyggt mönster.

En fantastiskt fin kofta som bäraren kommer att bli riktigt fin i.

Ha det gott

X sa...

Oj vad flitig och duktig du är;) Koftan är jätte fin!

Ha en fin kväll/Kram Lussan

Kerstin: sa...

Vilken fin kofta. Tänk va glad den ska bli som får den!

Skrattade för mej själv när jag läste budorden. Det kanske är så det är.....

Hanna sa...

söt kofta.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Nette Cecilia sa...

Olika är budorden men dom små liven har nog alltid sina egna versioner ,kram nette

Eva Linnea sa...

Vad flitig du är! Koftan är jättesöt och ännu sötare med hjärtknapparna. Barnens budord var kluriga.
/EvaLinnea

Eva Trillian sa...

Jag såg också de där budorden igår :) Läste dem högt på jobbet och skratten ekade!

Black Iris sa...

Det finns alltid en massa småplock att fylla dagen med..
Din kofta förstår jag att du är jättenöjd med.. Jättefin är den..

Kram Maidi

Evas Pyssel sa...

Vilken jättesöt kofta och knapparna blev verkligen pricken över i.
Kram Eva

Polargrevinnan sa...

Barn kan ofta träffa mitt i prick med sina kommentarer. Jag tänkte på, att om vi försökte praktisera de ursprungliga 10 Guds bud - vilken underbar värld vi skulle leva i.
Det måste vara roligt att kunna sticka så fint som du. En slöjdfröken förstörde min lust att kunna åstadkomma något i stickväg.
En ny vecka - här är det en lugn vecka, inte det minsta på programmet.
Jo, att sitta vid datorn och se hur
mina bloggvänner har det.
Ha det bra.
Kram Viola

Jenny sa...

Vilken jättesöt kofta, du kan du!

Budorden är också söta :)

Kram,
Jenny