Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

söndag 13 januari 2013

Söndagsfoto - Vatten

Sussi och Kai heter en blogg som jag följer. Hon har startat upp något som kallas söndagsfotot. Varje söndag får vi ett tema och så ska vi lägga ut en bild på temat. Jag har inte varit med någon gång förut men idag vill jag visa en vattenbild.


Det här fotot tog jag i somras. Min familj och min systers familj var ner till Sjöudden. Vi äger lite skog och på den marken finns förutom skog, en sjö där vi kan bada, och grillplats och en fallfärdig timmerstuga. Vi är där ett par gånger varje sommar och grillar, det är så rofyllt. Jag har döpt platsen till Sjöudden. När vi var dit en dag i somras skulle vi dra upp en gammal rostig kanot som låg ute i vattnet. Och då räckte inte stövelskaften till utan när vi kom iland fick vi tömma stövlarna på vatten.

Om du vill se fler bidrag på samma tema klickar du här.

PS. Tack för alla tips och ideér jag fått till auktionen, kommer nog att  använda en del av dem.

17 kommentarer:

Meta sa...

Vilken härlig tanke om vatten!
Kanske inte lika skönt att stå i.
Ha en fin söndag.
Kram Meta

Suss o Kai sa...

Mysigt med att ha en sjö dit man kan gå och finna ro :) Bra tolkning Kram Suss

Jannibele sa...

Herlig tolkning! Håper du har tørre føtter nå:)

Monica sa...

Sjöudden - namnet låter så trevligt!
Lite mindre trevligt kanske, att få stövlarna fulla med vatten...
Ha en fin söndag, kram, Monica

Syssis små funderingar sa...

Det var klockrent :)

Snäckskalsdalen. sa...

Ha, ja, stövlarna fulla med vatten, det är en härlig känsla det, klafs, klafs....en fin bild var det och den passar ju verkligen till ämnet.

Så många tips du fått, jag fastnade för björkriskransarna, det var väl en bra grej!

Agneta kramar

Anki sa...

Oj... det var mycket vatten i den stöveln! Absolut en passande bild på temat!

Maria sa...

Trevlig blogg du har. Vatten i stövlarna är inte så mysigt men ganska kul efteråt. Tack för titten.

Anonym sa...

Känner sommarkänsla ända ut i fingerspetsarna när jag läser detta...barndomsminnen också ..med vatten i stövlarna :)
Härligt;)

Önskar dig en finfin vecka vännen
Ann-Louisekram

Christina sa...

Härlig bild och det verkar inte vara lite vatten heller!
Hoppas att du har det bra. Här snöar det idag och är lite råkallt.
Ha det gott!
Kram
Christina

Jenny sa...

Ha ha, vilken störtflod!

Här är det -17 just nu och något rinnande vatten syns inte utomhus. Tänk i vår när det blir takdropp!

Kram,
Jenny

Charlotta sa...

Hahaha, stövlarna ska ju hjälpa till att hålla fötterna torra...

Bra tajming att få med när vattnet hälls ur stöveln.

nattugglan sa...

Va häftigt.. Inte så kul för foten med vatten i stöveln..ha de så bra..kram

skifferhuset sa...

Härlig vattenbild, ja så det kan gå! Såg dit pussel lite längre när, så himla fint, jag brukar lösa korsord när jag vill skingra mina tankar! Ha nu en fin dag! Kram Iréne

Polargrevinnan sa...

Kul skildrat tema - vattenbild.
Det var inte lite vatten i stövlarna.
Ha det bra.
Kram Viola

Agneta sa...

Ha ha vilken tur att det var sommar och inte nu! Rolig bild.
Kram Agneta

Hanna sa...

tänker på dig imorgon.
kram