Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

onsdag 15 augusti 2012

Färdig

Jag hade bestämt mig för att nu MÅSTE jag göra färdigt alla mina olika projekt som ligger halvklara och även göra en del andra saker som jag vill prova på. Så i förra veckan blev jag färdig med allt som legat efter....

Den här kjolen hade jag på mig på min systers bröllop den 30 juni....men dragkedjan gick sönder på den, tur att jag hade ett långt linne över. Och just att sy dit nya dragkedjor är det svåraste jag vet, därför har kjolen blivit undanhängd....men dragkedjan var inköpt och varje gång jag gick förbi dragkedjan blev jag påmind om att jag måste göra något åt kjolen. Nu är dragkedjan bytt och jag känner mig så stolt att jag klarade av det.

Så hade jag fyra prydnadskuddar i soffan som inte var så fräscha . Jag hittade ett par snygga panelgardiner i "rätt" färg som jag köpte och så klädde jag om kuddarna.  Jag blev väldigt nöjd.

Knut´s tröja är färdigstickad. Knut är bara två veckor gammal och jag har stickat till två år. Men de växer så fort de små liven.

(Den här bilden hamnar på sned, förstår inte varför)
Jag blir alltid så inspirerad när jag tittar in hos Eva, hon har alltid så mycket trevligt pyssel för sig. Hon visade i ett inlägg att hon gjort hörnbokmärke. Jag tyckte de var så fina och ville försöka göra likadant. Det var inte alls svårt, nu hade jag inte så mycket olika fina papper som hon har, men jag tycker mitt blev ganska fint. 

Sonens kopis var på besök en kväll i veckan han hade plockat en påse med kantareller som vi fick av honom. Han tycker inte om kantareller men han tycker om att plocka dem. Jag tog tacksamt emot påsen. Själv hittar jag inga kantareller i år.

Nu ska jag gå till köket och stryka dotterns jujutsi dräkt, den är så svårstruken så jag brukar hjälpa henne med det. Hon är på lasarettet nu och gör en hälsoundersökning, hon ska nämligen bli blodgivare och efter sjukhusbesöket ska hon ta en ny lektion till sitt mc-körkort (3:e lektionen).
Sen ska jag ut och vattna mina torvblock, har en ny rabatt på gång, men den ska jag berätta om en annan gång.

14 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Oj vad du fått mycket gjort :) vad snällt utav sonens kompis att ge er kantareller :) snygga kuddar du fixat till kram Suss

trädgårdsdrömmar sa...

Nu har du verkligen jobbat undan på dina liggande saker.Visst känns det skönt när man får gjort klart en massa dåliga samveten.MVH

Theresia sa...

Oj vilken fin tröja du stickat till Knut! Du är så duktig. Nu är vi i Horndal men den väntar väl på oss när vi kommer hem :) TACK!!

ulla laiho sa...

Visst känns det bra när man får undan saker, som blivit liggande "tills inspiration ska infinna sig".

Jag virkade ett hörnbokmärke men det blev inte bra - för tjockt. Papper är nog bättre - det får jag nog apa efter tror jag.

Kuddarna blev jättefina - tar upp tonen i soffa och blomma så fint.

Lisa i byn sa...

skönt att göra färdigt!

Snäckskalsdalen. sa...

Skicka mig lite, snälla, snälla, av din energi!

Oj, så duktig du varit, att göra dom sakerna är ju det allra svåraste av allt, det är nästan så att jag hellre städar än gör färdigt mina såna projekt!

Kjolen var ursnygg! Måste klä dig som verkar lång och har slank kropp! Läckert!

Kuddarna blev också jättefina och Knuts tröja med.

Roligt, för du har en ampellilja (är det väl) på en sån där vinda, det hade jag också, i förra huset! Undrar varför den vindan inte kom med hit......det var nog så att jag gjorde värsta storrenset när vi flyttade från gamla huset och till det här....

Du har sånt flyt, verkar det som. Ny rabatt också!

Kantarellerna har stannat av här också, för torrt, märkligt nog, men när jag tänker efter är det nog kallt det varit och inte så blött.

Idag är det jättevarmt och det var sol förut, men nu har den försvunnit bakom molnen.

Kramar
Agneta

Helena sa...

Vad duktig du är. Sy i blixtlås måste vara knepigt, det gör du väl på maskin?
Kuddarna var eleganta, och tröjan blir en fin present till Knut. Kantareller har jag inte ätit ännu, men såg att det finns i affären.
När Alex var yngre tränade han take-wondo och då fick jag också stryka styva dräkter.

Nette Cecilia sa...

Så mycket du fått gjort ,kram Nette

Monica sa...

Jag förstår, att du känner dig nöjd med att du bytt blixtlås, som du hade gruvat dig för! Det gör man!
Och sen har du stickat en ny tröja också!
Det jag inte förstår är, hur du hinner allt?

Så härligt att få kantareller när man inte själv hittar några! Jag vet ju hur roligt det är...

Det ska bli spännande att se och höra om din nya rabatt!
Kram till dig, Monica

Susann sa...

Vad duktig du varit, hörnbokmärket var jättefint.Man blir allt lite inspirerad att fixa undan allt det där som är halvfärdigt.
Susann

Evas Pyssel sa...

Tänk så skönt det är när man kan bocka av halvfärdiga saker. Ditt bokmärke blev jättefint. Roligt att göra sådana.
Vilken tuff dotter du har !!
Här gillar vi kantarellmackor, men vi har inte hittat många kantareller än. Det är torrt i skogen. Och nu får man akta sig, för jägarna har vaknat till liv.
Kram Eva

Äppelblom sa...

Visst är det skönt när man får undan sådant som man bara skjuter framför sig. Det blir en lättnad!
Tror jag ska försöka ta tag i sådana saker idag.
Ha en fortsatt fin vecka!

skapa och inreda sa...

Nu blir jag själv inspirerad att ta itu med en del nästan färdiga projekt.
Förstår att du måste känna dig nöjd.
Ha en bra dag.
Annika

Mimmi sa...

Så himla mycket du fått undan. Hörnbokmärket blev jättefint.
Vad schysst av sonens kompis att plocka kantareller till er. En så kompis önskar jag också att vår son hade.
Väntar med spänning på att få se ditt nya rabattprojekt.
Kram