Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

fredag 31 augusti 2012

Trött

Usch, idag är jag trött efter en intensiv vecka. Det har varit något uppbokat varje dag/kväll den här veckan och nu märks det att man inte är 25 år längre. Man orkar inte hålla samma tempo. Så idag blir det en vilodag för det finns ingen ork eller energi kvar. Vädret piggar ju inte upp mig heller, mulet och regn utomhus. Det får bli bokläsning och handarbete idag. Och tyst och "skönt" är det också för telefonen är trasig, det går inte att ringa till oss - men jag kan ringa ut.

I måndag´s var jag och hämtade mina nya glasögon, så nu ser jag lite bättre ut :) Fast man blir ruinerad när man köper nya glasögon, fy, vad dyrt det är, ett stort hål blev det i plånboken.


I onsdags firade jag och min man 25-årig bröllopsdag. Tänk vad åren rullar på. På kvällen var vi i Växjö och åt mat. Vi var på en restaurang som heter "Chili och Wook". Det var buffé, man fick äta så mycket man ville och orkade, det var så gott. Någon hade sagt till oss att det var stark mat på restaurangen, men vi tyckte det var jättegott.  Hela familjen var medbjudna och alla var med utom två söner. Så nu går vi vidare och siktar in oss på 25 år till :)


Nu har jag fått hem mina julbroderi som jag beställt. Kanske jag ska sätta igång att sy på en tomte idag eller om jag ska fortsätta sticka på en barntröja. Stickar i restgarner och nu tror jag inte garnet räcker, får väl göra en rand av en annan färg.

Roligt att så många vill vara med i mitt lotteri, än finns det tid kvar att vara med om man vill.

Så vill jag önska er alla en riktigt Trevlig Helg!


18 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Men ååå så söta och rara ni ser ut och gratulerar igen. Det låter så tryggt och härligt och visst är det mysigt att man kan hålla fast vid varandra och ha ett bra förhållande. Fortsätt så....det går fortare och fortare, jag vet ju det.....

Skönt med en telefon som inte ringer, vissa dagar här ringer det i ett kör och ändå har vi inga ungdomar i vårt hus.

Vilka fina julbroderier. Med din fart så räcker det väl bara över helgen och nån dag till....

Kramar
Agneta

ulla laiho sa...

Gratulerar till de 25 åren. Söta tomtar på julbroderiet - man brukar känna sig som den på mitten efter all julmat.

Rosor och Pioner sa...

Stort grattis till de 25 åren.
Gillar hösten när man kan sitta inne och handarbeta , tända ljus och mysa.
Söta julbroderier.
Trevlig helg
Kram

Lena/isklockan sa...

Grattis till Den 25 åriga bröllopsdagen . Inte illa....Vilka söta broderier. Skönt med en lugn dag..

Kram

trädgårdsdrömmar sa...

Grattis till ert Silverbröllop.Snart blir det Guldbröllop.25 år går så fort kan jag berätta.Vila nu och ha det mysigt med bok eller handarbete.Trevlig helg.

Bea sa...

Hej!
Grattis till Er på bröllopsdagen!
Ja, usch så trött man kan bli ibland och väl är om man kan unna sig lite avkoppling och lämna alla måsten till sidan ett tag!
Kram /bea

Raija sa...

Ett stort grattis på silverbröllopsdagen. Ni ser jättefina ut på bilden :-).

Visst är det förskräckligt att glasögon ska vara så dyra. Och det tråkiga är att de måste bytas med jämna mellanrum.

Tomtarna är så gulliga, så jag blir nästan sugen på att börja brodera :-).

Lisa i byn sa...

En bokläsa dag är aldrig fel.
Det är dig väl unnat.
25 år går snabbt, tänk snart är våra flickor 25 år. tiden den går och vi traskar med.
Ha en trevlig helg! //Kram

Evas Pyssel sa...

Grattis på bröllopsdagen !! Tiden går verkligen fort. Säkert hade ni ett jättefint firande.
Ha en skön helg !! Kram Eva

Gunilla sa...

Riktigt STORT SILVER GRATTIS.
Åren bara rinner i väg när man blickar tillbaka.

Jul broderier? Det är så att jag börjar tänka ,ja visst , det är ju bara knappt 4 månader till jul.
Du är ju så duktig på att handarbeta.
Och hösten är ju en tid som man verkligen ger sig tid med det.
Vi skall börja göra om i huset nu sedan jag har börjat jobba "borta".
Vävstolen skall få flytta in i lekrummet men först skall det bli nya tapeter och nytt golv. Sedan är det kökets tur. Gubben blev ju sysslolös när jag "flyttade" ut.
Så nu får han hålla på med att göra snyggt.

Ha det gott och trevlig helg
Här ösregnar det.

Mor Tuta sa...

Jag säger också grattis till de 25 åren. Vi firar 41 år i början på okt.
Tänk att få dela livet med någon man älskar så många år, fantastiskt.
Julbroderi verkar lite avlägset än,men vips så är vi ju där. Fast först ska vi ha en skön höst hoppas jag.
Ha det gott
Kram Birgit

Unknown sa...

Grattis på bröllops dagen & 25 år :)
Vilka söta tomtar :)
Kram Anna & Elias

Hanna sa...

Gratulerar lite i efterskott på den 25-åriga bröllopsdagen.
Kram
Hanna

Monica sa...

Ja, jag har ju grattat på Facebook, men jag säger det en gång till: Grattis!
Vi har nästan klarat av de nästa 25 åren också, firade 48 år (!) i maj!

Här har det också varit en jobbig vecka, du är ju ung jämfört med mig...

Ha en skön och vilsam helg!
Kram, Monica

Mimmi sa...

Stort GRATTIS! fast en dag för sent. Det är väl en bra satsning att starta om på nya 25. Det gjorde vi för 6 år sedan. Har gått bra.
Känns tidigt att tänka på tomtar men som sagt tiden går ju fort.
Kram

Rose Garden Malevik sa...

Ja allt har sin tid......vila e skööööönt :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Bea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bea sa...

Hej!
Nu fungerar det här med komm.!
Tack!

Kram /Bea