Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

onsdag 22 augusti 2012

Idag är jag ...

sur. Jag tänker inte berätta varför, inget jag vill dela med mig av här på bloggen. Men det är aldrig roligt när dagen börjar fel och man blir beskylld för en del saker.
Tyvärr är det inget uteväder heller idag så jag kan gå ut och avreagera mig i trädgården. Men regnskurarna är välkomna det behövs vatten på mina nyplanterade växter. Jag har gått lös på stryktvätten istället.

Och så har jag varit och fikat hos min systerdotter. Hon opererades i foten i går och får vara hemma ett par veckor till från skolan innan hon får gå dit. Hon hoppar på kryckor, har värk i tån och är ganska tagen efter operationen.

Det här fick bli min lilla present till henne. Det är inte TREO i röret utan jag har fyllt det med lite andra godisbitar. När jag kommer till affären ska jag se om jag kan köpa något mer till henne.

I går slog första blomman på klätter-rosen "Santana" ut. Den är så fin, jag får väl titta på den idag och hoppas att jag blir på bättre humör. Hjälper inte det får jag dra iväg till Preem-macken och lösa ut mitt paket som ligger där med julbroderi, men helst vill jag vänta in dotterns paket också, hon väntar på sin mc-jacka.

14 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att den där irritationen snart går över.

Men du, julbroderier? Ännu är det bara augusti, inte vill man väl tänka på julen!

Fast min son brukar terra mig på midsommar´n genom att säga:"Nu du mamma är det bara 6 månader till jul".

Kram, Ingrid

Snäckskalsdalen. sa...

En sån dag alltså, grrrrrr.........men det var ett fartfyllt inlägg du gjorde, mellan raderna ser jag gnisslande tänder.....hoppas det lägger sig snart!

Det regnar här också och jag ska också stryka och mangla och baka tänkte jag. Men det var bara vad jag tänkte.....sen vad det blir, det återstår att se.

Din Santana är så fin!

Du är gullig du, som hittar på så roliga presenter! Och omtänksam är du också!

Kul med paket, jag har också ett som väntar, men jag inväntar paket nr 2 innan jag åker, tror jag gör som du, tar rubbet på en gång.

Kramar
Agneta

Vform sa...

Hej!
GLÖM det tråkiga ... du har ju så många glädjeämnen runt dig!

JÄTTE ♥ KRAM från mig!

trädgårdsdrömmar sa...

Trist att börja en ny dag med att bli arg och sur.Hoppas det går över snart.Jag gick lös på min hög med saker som skulle strykas i går.och när det är klart känner jag mig så duktig.MVH

Monica sa...

Jobbigt, när dagen börjar med tråkigheter!
Skriv ett mail om du känner för det!

Vi fick också litet regn i natt men idag strålar solen igen...
Hoppas att du känner dig bättre nu!
Kram, Monica

Evas Pyssel sa...

Trist när dagen börjar sååå. Hoppas att något av dina egna förslag har fått dig glad igen. Jag kan inte bidra med någon sol som är på väg till dig. Här öser det ner. Igen !!!! Hela dagen i pysselrummet gör mig glad.
Kramar till dig. Eva

Lisa i byn sa...

Bra att du kunde gå till grannen och fika lite, så kanske du kunde glömma ilskan lite.
Kram på dig

mormor sa...

Ingen rolig start på dagen! Jag hoppas personen kommer underfund med sitt misstag och ber om ursäkt!

Skaka av dig, du och de som känner dig vet att det inte stämmer.
Kram Monika

Mimmi Hek sa...

Vad energisk du är som tänker på jul redan. Här lever vi helst kvar i sommaren fortfarande. Fast det gäller ju att börja i tid om det ska bli klart till jul.
Hoppas att blommorna kan få din irritation att gå över.
Vilken toppenidé att katalogisera blommorna på det sättet.
Själv är jag urusel på att komma ihåg namnen men dom är ju lika fina för det.
Kram

Rosor och Pioner sa...

Nej, att bli beskylld för saker är aldrig kul men vet att det inte stämmer så är det bara att rycka på axlarna och ignorera ...även om det kan vara svårt.
Så glad din systerdotter måste vara som har en sådan omtänksam och rar moster.
Ha det gott

Nette Cecilia sa...

Härlig den där rosen ,bra att få avreagera sig på något ,kram Nette

Agneta sa...

Hoppas dagen blev bra till slut. Det är ju ingen som vill börja så. Det gjorde nytta för strykhögen!
Ha det gott
Kram Agneta

Agneta sa...

Hoppas dagen blev bra till slut. Det är ju ingen som vill börja så. Det gjorde nytta för strykhögen!
Ha det gott
Kram Agneta

Agneta sa...

Hoppas dagen blev bra till slut. Det är ju ingen som vill börja så. Det gjorde nytta för strykhögen!
Ha det gott
Kram Agneta