Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

söndag 19 augusti 2012

Pang

PANG, sa det i skogen i går kväll. Sonen var ute på jakt. Han har försökt skjuta vildsvin varje kväll/morgon nu i en månad men inte lyckats. I torsdags blev bocken lovlig och i går hade han tur att skjuta en.
Vi var inte hemma när han sköt den, vi var på församlingsdag i Blekinge skärgård. Syrran och hennes man hjälpte sonen att ta hem rådjuret från skogen, det är även syrran som tagit fotot. Det var det första djuret min son sköt.

För övrigt har jag en hund som inte är på alerten idag. Hon var väl till skogen och mumsade i gårkväll och inatt har hon spytt på trasmattan och ingen frukost vill hon äta idag.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Så ni har varit på besök i Blekinge vackra skärgård, ja där är så fint tycker jag. Svärföräldrarna har sin sommarstuga i Ronneby skärgård.
kram
Hanna

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, nu är ni tillbaka. Hoppas ni hade det bra och så kommer ni hem och maten är fixad, strålande!

Tur att din syster finns i närheten, hon fixar det mesta!

Stackars lilla vovven, hoppas hon kryar på sig snart. Vanligtvis går väl deras krämpor fort över så vi hoppas att det är så den här gången också!

Agneta kramar

Mimmi sa...

Bläddrade snabbt förbi bilden. Tycker så oändligt synd om djuren men vet innerst inne att vi inte kan ha alla rådjur då trafikolyckorna skulle öka. Hoppas att han fortsätter jaga svin däremot. Dom har jag inget förbarmande med (kanske lite).
Hoppas att hunden frisknar till.
Kram

Ingrid sa...

Där får ni många goda måltider!

Hoppas att din hund snart piggnar till igen.

Kram, Ingrid

sjusoverskan sa...

Hej!
Synd att han inte fick vildgrisen också!
Hoppas vovven mår bättre.
Kram Inger

ulla laiho sa...

Jag känner inte till, om det finns några bestämmelser för hur stor stammen av rådjur och vildsvin får vara. Jag är mest orolig för att vildsvinen får föröka sig utan begränsningar. Jag håller tummarna för en lyckad vildsvinsjakt.

Inte bra när hunden blir sjuk - den kan ju inte berätta vad felet är. Hoppas den tillfrisknar snabbt. De brukar ju på eget bevåg ibland äta gräs o.d. för att "rensa tarmarna".

Unknown sa...

Hej Anne-li
Får följa dig här i stället...(fb borta)
Duktig sonen är :) hoppas han får fälla vildsvin också snart. Har hört att dom är skygga & att man måste vara väldigt tyst..fick Mat-Tina lära sig i ett mat program ..Hoppas din fina hund mår bra nu <3 Kram Anna& Elias

Monica sa...

Det är ju jättegott med viltkött, men jag ser det hellre när det är styckat och klart...
Kram, Monica