Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera

Några av mina intressen, sticka till olika hjälporganisationer, gjuta i betong och fotografera
foto: Anne-Lie

tisdag 28 augusti 2012

Ny utlottning på min blogg

Grått och trist ute idag, men det finns alltid något att plocka med inomhus sådana här dagar.
Jag har bla. suttit vid datorn och gjort ett nytt församlingsblad till vår församling, nu är den klar att skrivas ut och häfta ihop. 120 st ska jag kopiera i kyrkan på torsdag förmiddag. Skönt när det är klart, fast jag tycker det är jättekul att göra bladen. Nu dröjer det två månader till nästa nummer ska ut, då blir det Nov/dec-bladet...1;a advent, lucia m.m.

I går sken solen då var jag ute och fotograferade igen
 Nässselfjärilen trivs på min buddleja, hm...jag trodde det var en nässelfjäril men Ingrid har rättat mig, det är ett påfågelsöga, jag trodde faktiskt att nässelfjäril/påfågelsöga var samma fjäril. Så ikväll har jag lärt mig något nytt. Tack Ingrid.

Gladiolusen har också slagit ut.

Sonen har spikat nytt älgtorn. Nu har han och min man satt upp det i skogen. Så är det bara att hoppas att älgen passerar där när det är älgjakt.

I lördags var mamma och jag bjudna till Eksjö på kalas (min syster var också bjuden men hon var förhindrad). Jag har två mostrar som bor grannar med varandra, den ena fyller 86 idag och den andra 90 i morgon.  Min moster som fyller 90 år hade bjudit ut sina syskon på middag, och efter middagen var vi bjudna till hennes nya lägenhet som hon flyttade in i för en månad sedan och där bjöds på en massa godsaker. (jag fick följa med som chaufför, om någon undrar)

Jag har länge funderat på att göra en utlottning här på min blogg, men inte kommit på vad jag ska ha för vinst. Så fick jag se de här fina vindspelen i butiken och då bestämde jag mig. Ett fint vindspel får bli vinsten. Kanske lite fel säsong för vindspel men vi hoppas på en fin solig höst, annars kan man ju hänga det inomhus. Jag har två vindspel så jag tänker dra två vinnare. Det ena går i turkos nyanser (den som är på bilden) den andra går i rosa/lila/svarta färger.
Hoppas du vill vara med, vi gör som vanligt.


För 1 lott skriv en kommentar och har du ingen blogg så måste du skriva din mailadress Skriv gärna vilken färg du vill ha om just du har turen att vinna.
För två lotter skriv en kommentar och länka med bild på din blogg

Söndagen den 9 September kl 21.00 drar jag en vinnare (eller rättare sagt två)

37 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen vad du är duktig. det tar ju lite tid att kopiera så mycket. Men skönt när det är klart. O vilka härliga bilder. O inte vill jag missa din utlottning så sött vindspel. o klart vi tror på att hösten blir vacker. 2 lotter o så håller jag tummarna. ha en mysig morgondag. Kram beijan

Rosor och Pioner sa...

Alltid finns det något att göra inne när vädret är grått och trist.
Vilken fin vinst, vill gärna vara med och prova turen. Tar 2 lotter och skulle jag ha turen att vinna så väljer du färgen.
Kram

ulla laiho sa...

Jag tycker det är så vackert med fjärilar. Jag lade ut din buddleja på min blogg, så har jag i alla fall en fjäril, även om den inte är min. Säg ifrån om det inte är OK.

Tjusig röd färg på gladiolen.

Vill gärna delta i lotteriet, turkost är vackert om jag har tur att vinna.

(Två lotter).

Mimmi Hek sa...

Även om det är grått ute så är det viktigt att göra dagen solig i sinnet. Det kan du verkligen. En utlottning av fina vindspel är ju en sån solig sak.
Jag är gärna med och eftersom jag älskar lila så får det bli rosa/lila/svart. Länkar med en bild också.
Kram

Ingrid sa...

Inte är det en nässelfjäril, det är ju det fina påfågelsögat du har fått besök av.

Kram, Ingrid

Felix sa...

Det är alltid mycket som ska göras i terminsstarten. Här är det också programblad som ska delas ut på bygden - drygt 600 st blir det, men de ska bara vikas på mitten, och man kan vika flera samtidigt... ;-)

Jag är gärna med i din utlottning. Har inget vindspel tidigare, så det kan vara kul. Jag gillar lila, så jag önskar mig den om jag vinner. Jag länkar och tar 2 lotter.

Augustihälsningar
Elisabet

Birgitta sa...

Ser att du varit på kalas i stora staden Eksjö. Där har jag varit många gånger.
Jag vill gärna vara med i din utlottning och jag tar 2 lotter och hoppas på tur hos dej.
Kramar Birgitta

sjusoverskan sa...

Hej!

Vilket fint vindspel! Skulle gärna vilja vinna det eftersom barnbarnet tagit hem sitt som spelade i vår trädgård!

Kram Inger

Raija sa...

Klart jag vill vara med i utlottningen av de fina vindspelen. Egentligen spelar det ingen roll vilken färg, men jag väljer den turkosa ändå.
Sätter in i min blogg :-).

Siv sa...

Älskar fjärilar! Jag hade tre "fjärlisbuskar" i min trädgård. Det saknar jag i bland...
Utlottningen är jag gärna med på! Brukar ju inte vinna (har väl tur i kärleken i stället?!). Men jag satsar på två lotter ändå.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket kaffebord! Ser somrigt och gott ut. Och är systrarna födda så tätt, det är ett enda kalasande där nere i Småland!!! Skojar!

Så trevligt med utlottning och självklart vill jag vara med, 2 lotter, jag länkar. Skulle jag vinna tycker jag nog turkos och blå skulle vara finast hos mig!

Kramar
Agneta

trädgårdsdrömmar sa...

Det har vart mycket fjärilar i år. Åteminstonde här hos mig.
Vill gärna vinna ett fint vindspel.Tar två lotter och hoppas på tur.MVH

Lisa i byn sa...

Alltid lika fint i din trädgård, kul att följa din blogg.

Jag har skaffat mig två lotter.

Ha en bra dag! Kram

Carita Liljendahl sa...

Alltid roligt med tävlingar, klart att man är med!
Vindspel är ju alltid vackra, och på en balkong kan man ha dem också på vintern - kanske inte i minus trettio ändå :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till den 25-åriga bröllopsdagen!

Hoppas ni får en riktigt fin dag och att middagen smakar bra! Tända ljus, blommor och bara ögon för varandra.......

Agneta kramar

Hjärtruds Stuga sa...

Härligt kalas du var på. Inte illa att få fylla 90 år.
Jag brukar besöka din blogg ibland och nu har du ett så fint lotteri. Det vill jag gärna vara med i. Jag tar två lotter och hoppas på tur.

Ha det gott

Kram Karin

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igenigen!
Precis. Jag är en liten spion!
Kramar stora som hus!

Eva Linnea sa...

Ett fint vindspel vore inte så dumt att vinna. Skulle passa bra hos mig i Nöbbele. Färg spelar ingen roll; blått är min favvofärg, men jag har mkt svart & vitt i huset så passar nog bra det med. Tar två lotter och länkar från Villa Linnea.
En skön onsdagskväll önskar Eva Linnea

Nette Cecilia sa...

Vackert vinsspel det där är gärna med i din utlottning .Vacker färg på gladiolen ,kram Nette

Margot sa...

Ett vackert vindspel skulle jag gärna vilja vinna så jag tar två lotter och länkar från bloggen!
Stort grattis på 25-års bröllopsdagen, härligt!
Ha det gott!
Kram Margot

katha´s kortmakeri sa...

Måste få säga att jag älskar namnet på din blogg.
En liten tur lott till mig tack.
Turkost är väldigtt fint:)
Ha de gott!
Kram Katha

Lotta W sa...

Hej! Självklart vill jag vara med i din tävling. Vindspel är alltid härligt o hänga på uteplatsen t ex.
Jag är mest intr av den som går i turkosa färger.

Håller mina tummar och hoppas på tur.
Ha det gott min vän, kram Lotta W

Helens trädgård sa...

Vilken vacker färg på Gladiolen, ser ut som om den var av mjuk sammet.
Att fylla 90 år och bjuda syskon på kalas och ha 'efterfest' i lägenheten låter helt underbart. En lycka att få vara så pigg och kry.

Ett väldigt vackert vindspel i din utlottning som jag gärna deltar i.
2 lotter blir det och skulle turen vara på min sida önskar jag färgerna rosa/lila/svart :=)

Ha det bäst!

Gunilla sa...

Så trevligt med kalas och att kunna fira en som kommit upp i en aktningsvärd ålder.

Jag vill hemsk gärna vara med på din utlottning.Jag tycker om när det låter lite i trädgården.
Vik 2 lotter till mig.
Och får jag välja så tar jag gärna den som går i lila/svart. Fast jag blir jätteglad om jag har tur och tar gärna emot den jag får.

Ha det gott


skapa och inreda sa...

Alltid roligt med kalas, härligt kaffebord. Säkert hade ni en trevlig stund tillsammans.

Klart att jag vill vara med i din utlottning.
2 lotter till mig, är turen på min sida så skulle rosa/lila/svarta passa alldeles utmärkt här hos mig.
Ha en bra dag.
Annika

Hanna sa...

Klart jag är med i utlottningen. Jag är med och tar två lotter så klart.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Anonym sa...

vilket härligt vindspel. vill gärna vara med i din utlottning.1 lott.
magnussoningrid@yahoo.se

Vform sa...

Oj, jag vill vara med också!!!
Vår altan går i turkosa färger ... ifall ;O)
Länkar på min blogg!
GRATTIS också till bröllopsdagen ...
trevligt med en extra mysig middag ;O)
Hoppas du vilar tillräckligt nu, snart är julen här, så börja på med broderiet du bara !!! :O)
♥ kramar!

Evas Pyssel sa...

Det var ett vackert vindspel. det är så fint med sådana som snurrar och plingar av vinden. Jag är såklart med och länkar förstås också.
Kram Eva

Anonym sa...

Vilket fint vindspel! Grattis till era 25 år tillsammans!
hoppas på tur med en lott!
Britt
Britt.jonesig@telia.com

nattugglan sa...

Va fint..ett vindspel skulle va häftigt att ha.. tar 2 lotter o länkar..Kram..Christine

Lilla Källängen sa...

Vilket härligt vindspel! Vill gärna var med i din utlottning och hoppas på turen:-) Länkar från min sida..Nu ska jag titta runt lite hos dig, glad att ha hittat hit!
Ha en fin helg
Kram Anneli

Anita sa...

Vilken fin tävling. Om jag skulle få turen att vinna skulle jag vilja ha den turkosfärgade. Har tyvärr ingen blogg. min mailadress: anita.61m@gmail.com

bittan sa...

Visst vill jag vara med i din fina tävling , blir en lott.
bittan4@gmail.com

Mycket annat & lite betong sa...

Så jättevackert vindspel!
Jag vill gärna vara med i din utlottning! En lott, tack! Om jag skulle vinna vill jag helst ha den turkosa.

Så fint det blev med torvrabatten!

Hälsningar Agneta

Äppelblom sa...

Men, Annelie!
Nu höll jag på att missa din utlottning. EN lott tack!
Om jag har turen att vinna, så kan jag ta vilken färg som helst.
Jag har ett vindspel förut, men det gick sönder, så jag har försökt laga det, men det låter inte lika fint som förut. Är nog viktigt att alla delar hamnar i rätt läge.
Kram till dig och fortsatt trevlig helg!

Charlotta sa...

I sista stund såg jag din utlottning. Klart jag vill vara med. Det är ett jättefint vindspel. :)